REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

(fot. materiały prasowe)

W placówkach popularnej sieci sklepów pojawiają się inteligentne ekrany i elektroniczne cenówki, a niemal 2 mln użytkowników aplikacji Żappka dostają spersonalizowaną ofertę.

REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Sztuczna inteligencja i zaawansowane technologie towarzyszą dziś każdej dziedzinie naszego życia. Ułatwiają także pracę w sklepie. Po wprowadzeniu elektronicznych cenówek, które są właśnie testowane w sieci, zmiany cen są wprowadzane zdalnie. Jedna osoba może zmieniać i uaktualniać ceny w wielu placówkach naraz.

Według nieoficjalnych informacji franczyzobiorcy są zadowoleni z efektów prowadzonych testów, automatyczne wprowadzanie cen przypadło im do gustu. Elektroniczne cenówki to rozwiązanie oparte na technologii RFID (identyfikacja za pomocą fal radiowych). W wielu sklepach pozwala ono np. zrezygnować z tradycyjnych kas, bo informacje o przedmiotach wkładanych do koszyka docierają od razu do terminalu płatniczego lub na specjalną aplikację. Klient może po prostu zapłacić za zakupy i bez stania w kolejce zakończyć wizytę w sklepie. Jedyną barierą dla tego rozwiązania są koszty, ale jeśli Żabka zdecyduje się zainwestować w RFID, być może w przyszłości zakupy będzie można robić tu bez stania w kolejce do kasy.

Kolejnym rozwiązaniem, które firma testuje w ponad 100 placówkach, są inteligentne ekrany digital signage, będące cyfrowym odpowiednikiem dotychczas stosowanych plakatów. Wszystko wskazuje na to, że projekt będzie rozwijany, bo ekrany znacznie ułatwiają komunikację z klientem.

Ekrany pozwalają nam nie tylko skutecznie promować naszą ofertę, ale także ściągnąć klienta do sklepu. Wcześniejsze statyczne i rzadko zmieniające się papierowe plakaty nie pozwalały na to. Dzisiaj możemy na bieżąco zmieniać ofertę i zaproponować np. klientowi coś do picia, gdy jest gorąco, gorącą kawę, gdy jest zimno, lub zaserwować specjalną ofertę, gdy w pobliżu organizowana jest jakaś duża impreza, np. mecz – tłumaczy Anna Grabowska, wiceprezes firmy Żabka Polska.

Z nieoficjalnych informacji wynika, że w sklepach, w których zainstalowano ekrany, zanotowano znaczny wzrost sprzedaży, jednak firma nie chce zdradzić jego wysokości.

Z aplikacji Żappka z kolei korzysta ponad 1,7 mln osób. Pozwala ona m.in. personalizować ofertę skierowaną do indywidualnych konsumentów. Mimo że sieć nie posiada sklepu online, aplikacja jest jedną z najpopularniejszych w Polsce i jak szacują władze Żabki, do końca 2020 roku powinna mieć 3 mln użytkowników.

Nowością w Żappce są m.in. indywidualne, zmieniające się kilkukrotnie w ciągu dnia promocje na ulubione produkty. Kolejnym dodatkiem jest sekcja z produktami, które co 24 godziny są indywidualnie dopasowywane do użytkownika przez sztuczną inteligencję. W ich przypadku klient otrzymuje jednoczesną gwarancję najlepszej ceny.

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 5800 placówek, prowadzonych przez ponad 4000 franczyzobiorców pod szyldem Żabka. Sklepy sieci są odwiedzane codziennie przez blisko 2 mln klientów, a 12 mln konsumentów mieszka nie dalej niż 300 metrów od najbliższej Żabki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Niewolnik 2 24 dni temu

    4000 niewolników????

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jola333 1 24 dni temuocena: 50% 

    Phi...najpierw terminy ważności produktów bo nigdzie nie ma aż tak zle

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony