9 grudnia 2019
Biorąc pod uwagę napływające w ostatnim czasie dane dotyczące realnej sfery gospodarki, jak i tendencje sygnalizowane w badaniach koniunktury, analitycy Credit Agricole Bank...
Podwyżka akcyzy na alkohol i tytoń nie zwiększy wpływów do budżetu państwa i może rozwinąć szarą strefę – ocenił na swoim blogu członek Rady Polityki...
7 grudnia 2019
6 grudnia 2019
Serwis Uber Eats uruchomił nową funkcjonalność. Opcja „Zamówienia grupowe” dedykowana jest m.in. dla pracowników biurowych, studentów czy...
5 grudnia 2019
24 listopada 2019
Choć do Black Friday został jeszcze prawie tydzień już teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta pokazuje, że tego dnia na konsumentów może czekać wiele przykrych...
21 listopada 2019
20 listopada 2019
19 listopada 2019
Co trzeci przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż detaliczną, zainstalował terminal płatniczy w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Wciąż jednak są miejsca, gdzie można...
2 grudnia 2019
28 listopada 2019
Firmy z branży opakowań będą musiały przeznaczyć 2-4 mld zł na dostosowanie się do zmian regulacyjnych związanych z promowaniem gospodarki obiegu zamkniętego, szacują...
3 grudnia 2019
Polski rynek pracy jest mocno zasilany przez emigrantów zza wschodniej granicy. W Polsce pracuje około półtora miliona obywateli Ukrainy. Ale eksperci przewidują, że...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
krajowe sieci handlowe
nowe technologie i płatności mobilne
WYPOSAŻENIE I TECHNOLOGIE
12 listopada 2019, 08:18
Agata Kinasiewicz
(fot. materiały prasowe)
W placówkach popularnej sieci sklepów pojawiają się inteligentne ekrany i elektroniczne cenówki, a niemal 2 mln użytkowników aplikacji Żappka dostają spersonalizowaną ofertę.
Sztuczna inteligencja i zaawansowane technologie towarzyszą dziś każdej dziedzinie naszego życia. Ułatwiają także pracę w sklepie. Po wprowadzeniu elektronicznych cenówek, które są właśnie testowane w sieci, zmiany cen są wprowadzane zdalnie. Jedna osoba może zmieniać i uaktualniać ceny w wielu placówkach naraz.
Według nieoficjalnych informacji franczyzobiorcy są zadowoleni z efektów prowadzonych testów, automatyczne wprowadzanie cen przypadło im do gustu. Elektroniczne cenówki to rozwiązanie oparte na technologii RFID (identyfikacja za pomocą fal radiowych). W wielu sklepach pozwala ono np. zrezygnować z tradycyjnych kas, bo informacje o przedmiotach wkładanych do koszyka docierają od razu do terminalu płatniczego lub na specjalną aplikację. Klient może po prostu zapłacić za zakupy i bez stania w kolejce zakończyć wizytę w sklepie. Jedyną barierą dla tego rozwiązania są koszty, ale jeśli Żabka zdecyduje się zainwestować w RFID, być może w przyszłości zakupy będzie można robić tu bez stania w kolejce do kasy.
Kolejnym rozwiązaniem, które firma testuje w ponad 100 placówkach, są inteligentne ekrany digital signage, będące cyfrowym odpowiednikiem dotychczas stosowanych plakatów. Wszystko wskazuje na to, że projekt będzie rozwijany, bo ekrany znacznie ułatwiają komunikację z klientem.
Ekrany pozwalają nam nie tylko skutecznie promować naszą ofertę, ale także ściągnąć klienta do sklepu. Wcześniejsze statyczne i rzadko zmieniające się papierowe plakaty nie pozwalały na to. Dzisiaj możemy na bieżąco zmieniać ofertę i zaproponować np. klientowi coś do picia, gdy jest gorąco, gorącą kawę, gdy jest zimno, lub zaserwować specjalną ofertę, gdy w pobliżu organizowana jest jakaś duża impreza, np. mecz – tłumaczy Anna Grabowska, wiceprezes firmy Żabka Polska.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że w sklepach, w których zainstalowano ekrany, zanotowano znaczny wzrost sprzedaży, jednak firma nie chce zdradzić jego wysokości.
Z aplikacji Żappka z kolei korzysta ponad 1,7 mln osób. Pozwala ona m.in. personalizować ofertę skierowaną do indywidualnych konsumentów. Mimo że sieć nie posiada sklepu online, aplikacja jest jedną z najpopularniejszych w Polsce i jak szacują władze Żabki, do końca 2020 roku powinna mieć 3 mln użytkowników.
Nowością w Żappce są m.in. indywidualne, zmieniające się kilkukrotnie w ciągu dnia promocje na ulubione produkty. Kolejnym dodatkiem jest sekcja z produktami, które co 24 godziny są indywidualnie dopasowywane do użytkownika przez sztuczną inteligencję. W ich przypadku klient otrzymuje jednoczesną gwarancję najlepszej ceny.
Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 5800 placówek, prowadzonych przez ponad 4000 franczyzobiorców pod szyldem Żabka. Sklepy sieci są odwiedzane codziennie przez blisko 2 mln klientów, a 12 mln konsumentów mieszka nie dalej niż 300 metrów od najbliższej Żabki.
Żabka Polska otworzyła swój najmniejszy sklep w Polsce. Placówka o powierzchni
Każdy może rozpocząć współpracę z Żabką – niezależnie od wieku, wyuczonego
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
4000 niewolników????
Phi...najpierw terminy ważności produktów bo nigdzie nie ma aż tak zle
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.