REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(fot. materiały prasowe, Żabka Polska)

Anna Grabowska, wiceprezes i szefowa działu zakupów Żabka Polska przyznaje, że jednym z obszarów, w którym największa sieć sklepów convenience w Polsce dokonała w ostatnim czasie potężnych zmian, to komunikacja marketingowa. Firma chce komunikować się z konsumentem nie tylko poprzez standardowe kanały, takie jak telewizja, radio, czy media społecznościowe, firma sięga po nowe technologie, blogerów, a także pracuje nad lepszą komunikacją na linii produkt-konsument.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Anna Grabowska podkreśla, że firma tworzy innowacje w komunikacji w każdym możliwym obszarze. – Przywołam tutaj projekt naszych kubków do kawy, które są jednocześnie nośnikiami komunikatu. Niedawno wprowadziliśmy odświeżone kubki, które są w pełni ekologiczne. Wyprodukowane są z kartonu, a w środku mają powłokę roślinną, aby kubek nie przeciekał, ale jednocześnie nawiązują  do historii miejskiej, ponieważ klient jest w kawiarni, która funkcjonuje w przestrzeni, w tkance miejskiej – tłumaczy wiceprezes firmy Żabka Polska.
 
Firma chce także bardziej efektywnie komunikować się z klientami wewnątrz sklepu, a także docierać do tych, którzy przechodzą przed sklepem i widzą jedynie witryny placówki. - Wypracowaliśmy dostosowane do naszych sklepów rozwiązania digital signage, czyli nośniki cyfrowe. Do tej pory mieliśmy statyczne oznaczenie regału promocyjnego. W tej chwili – dzięki ekranom - wprowadziliśmy dynamiczny, zmieniający się kontent, który można kontekstowo dopasować do okazji. Na przykład na dzień dziecka możemy zakomunikować obniżkę cen wszystkich lodów dla dzieci.  Zaś na ekrany umieszczone w witrynach naszych sklepów mają przyciągnąć do sklepu klienta, który idzie ulicą. Chcemy żeby wszedł do środka. Dotychczas mieliśmy statyczny plakat, który zmienialiśmy raz na dwa tygodnie – opowiada Anna Grabowska.

- Wprowadzenie do sklepów ekranów typu digital signage oznaczało dużą zmianę. W naszych sklepach testowych mamy już witryny z nośnikami cyfrowymi, a to pozwala nam błyskawicznie reagować na zmiany w otoczeniu, np. na wydarzenia, które mają miejsce w pobliżu sklepu, czy całym mieście. Jesteśmy w stanie tym kontentem trafiać idealnie do klientów - tłumaczy Grabowska, podkreślając, że dzięki ekranom można też przykładowo promować różne produkty w zależności od pory dnia - co innego na śniadanie, co innego w porze lunchu, co innego na obiad czy kolację.

Jak wyjaśnia przedstawicielka Żabki, na koniec września sklepów Żabka z tego typu rozwiązaniami było już 100. - Wyniki sprzedaży są bardzo obiecujące. Pewnie będziemy wprowadzać to rozwiązanie do większej liczby sklepów - zapowiada Grabowska.

Żabka modyfikuje także treści, z którymi chce dotrzeć do klienta za pośrednictwem telewizji. W tym wypadku sieć coraz częściej mówi w swoich spotach nie bezpośrednio o konkretnych produktach - przykładowo napojach, czy kubkach z lodem - lecz np. o pragnieniu. Taki przekaz okazuje się bardziej skuteczny w przyciąganiu Polaków do sklepów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony