REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09
Żabka na Dworcu Wileńskim w Warszawie

Żabka na Dworcu Wileńskim w Warszawie (fot. materiały prasowe, Żabka)

Przychody ze sprzedaży spółki Żabka Polska w 2018 roku wyniosły ok. 6,9 mld zł wobec ok. 4,32 mld zł w poprzednim okresie sprawozdawczym - wynika ze sprawozdania finansowego spółki. Głównym źródłem przychodów firmy były umowy z franczyzobiorcami.

REKLAMA

Na pierwszy rzut oka może to sugerować wzrost przychodów ze sprzedaży w spółce należącej do amerykańskiego funduszu CVC o niemal 60 proc. rok do roku. W rzeczywistości sprawy mają się jednak inaczej. Poprzedni okres sprawozdawczy Żabki formalnie obejmuje czas od 23 sierpnia 2016 r. do 31 grudnia 2017 r. Faktycznie jednak, ze względu na połączenie prawne spółek Żabka Polska sp. z o.o. z Żabka Polska SA, jakie miało miejsce 20 kwietnia 2017, poprzedni okres sprawozdawczy (ten zakończony 31 grudnia 2017 r.) zawiera wyniki spółki Żabka Polska jedynie za osiem miesięcy 2017 roku.

Oprócz tych przekształceń, istotny wpływ na przychody ze sprzedaży w spółce miał dynamiczny wzrost liczebny sieci oraz modernizowanie sklepów Żabka. W 2018 r. sieć uruchomiła 700 nowych sklepów, głównie w dużych miastach. Na koniec roku sieć miała 5472 sklepy, dziś jest ich już około 5700.

- Ekspansja skierowana jest przede wszystkim na duże miasta. Żabki pojawiają się w nowych lokalizacjach, naturalnych dla formatu convenience, wszędzie tam, gdzie klienci są szczególnie zabiegani, potrzebują szybkich i wygodnych zakupów: w centrach handlowych, biurowcach, przy dworcach kolejowych, na stacjach warszawskiego metra, w hotelach - tłumaczy firma.

W 2018 r. procesowi przemodelowania poddanych zostało 1,3 tys. sklepów Żabka. W październiku ub.r. już co druga placówka sieci działała pod nowym logo, a na koniec grudnia już 58 proc. sieci (3162 sklepy) funkcjonowało w najnowszym formacie Żabka Galaxy.

- Projekt przemodelowania sklepów przewiduje odświeżenie kolejnych sklepów w roku 2019 oraz w 2020, kiedy to wszystkie sklepy Żabka funkcjonować będą pod nowym logo - tłumaczy Żabka.

Prezes Żabki Tomasz Suchański szacował niedawno, że potencjał rozwoju sieci Żabka w Polsce to nawet 10,5 tys. sklepów Żabka. Tym samym sieć w kolejnych latach może jeszcze znacznie urosnąć. Firma zauważa, że segment convenience w ostatnich pięciu latach (2013-2018) rósł w Polsce o ok. 10,7 proc. rocznie, podczas gdy detaliczny rynek spożywczy wzrastał o 3,6 proc. rocznie. - Branża małych sklepów nadal jest w Polsce nieskonsolidowana, z dominującym udziałem tradycyjnych sklepów, prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców - zauważa zarząd Żabki.

Żabka w minionym roku zmniejszyła stratę netto. Spółka zakończyła ubiegły rok niemal 151 mln zł pod kreską, podczas gdy w poprzednim okresie finansowym jej strata netto wyniosła ok. 215,5 mln zł.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 14

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ktośtamnapewno 2 miesiąc temu

    Żabka chciała się przebić. Wow. Niesamowite.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Madrala 1 miesiąc temu

    Po co ten click bite? Jak można zrównać 8 i 12? Od 8 do 12 jest już +50%. Ekspansja na poziomie 700/4800=~+15% i nagle się okazuje że lfl wychodzi spadek...

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony