REKLAMAHELIO - Baner Główny - Natura (19-25.11.2018)

O sile pierwszego wrażenia nie trzeba nikogo przekonywać. Co może je wywrzeć w przypadku wizyty w sklepie spożywczym? Bardzo często pomocnicy towarzyszący od początku zakupów, czyli wózki i koszyki sklepowe. Ich funkcja sięga daleko poza zwykłe przenoszenie produktów. Odpowiednio dobrane uprzyjemnią klientom zakupy a sprzedawcom pomogą zwiększyć zyski.

Wspierają komunikację wizerunkową marki, mogą być nośnikiem reklamy, albo oferować akcesoria przydatne starszym osobom, jak lupa powiększająca.

Producenci i dystrybutorzy wózków oraz koszyków starają się dostosować ofertę do ciągle zmieniającego się rynku. Wszystko po to by sprzedawcy mogli stworzyć komfortowe warunki dla swoich klientów i już w pierwszym kontakcie wywrzeć jak najlepsze wrażenie.

Ważna jest nie tylko jakość wózków i koszyków, ale również ich odpowiednie ustawienie. Za to odpowiada system wejścia. Oprócz standardowych bramek wejściowych lub młynka wejściowego, potrzebne jest również wyposażenie, które pozwoli wygodnie sięgnąć po akcesoria, jak specjalne stoliki na kosze sklepowe.

Wózki i koszyki – ważna decyzja na lata

Wiele czynników powinno determinować decyzję w sprawie wózków i koszyków. Istotna jest powierzchnia sklepu, przewidywana wielkość zakupów i profil klientów. Dla przykładu, badania wskazują, że osoby starsze upodobały sobie korzystanie z wózków nawet przy okazji małych zakupów. Przeciwnie młodsi, którzy chętniej sięgają po koszyki.

Decyzja o wyborze konkretnego modelu wózka i koszyka to jedna z najważniejszych decyzji dotycząca wyposażenia sklepu. Dlatego wybór powinien zostać poprzedzony dokładnym sprawdzeniem swoich potrzeb, a przede wszystkim potrzeb klientów najczęściej odwiedzających sklep. – Dla właścicieli obiektów handlowych wybór koszyków i wózków to jedna z kluczowych decyzji w trakcie projektowania przestrzeni handlowej, która ma swoje konsekwencje na wiele lat. Dlatego musi być bardzo dobrze przemyślana i poparta poradami specjalistów z branży wyposażenia sklepów – powiedział Ryszard Rudnik, dyrektor ds. zaopatrzenia i logistyki ABM SA.

Koszyki sklepowe – ciągle potrzebna klasyka

To podstawowe i najczęściej spotykane akcesorium w sklepach spożywczych. Korzysta się z nich w mniejszych obiektach handlowych, ale obecne są również w wielkopowierzchniowych marketach.  

Kiedyś dominowały koszyki metalowe, jednak od dłuższego czasu w sklepach dostępne są głównie koszyki plastikowe. Zdaniem niektórych są nieco mniej wytrzymałe, ale za to lżejsze i poręczniejsze. Wybierają je, klienci, którzy przyszli z zamiarem kupna niewielkiej ilości towaru. Gdy koszyk zaczyna im ciążyć, podświadomie wydaje im się, że mają już wszystko co potrzebowali i rozglądają się za kasami.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony