REKLAMAJACOBS - Marka numer 1 - Baner Główny (15-21.04.2019)
Carrefour logo, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Carrefour logo, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)

Zaitt we współpracy z Carrefour otworzył w Sao Paulo pierwszy w pełni zautomatyzowany sklep.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Całodobowa placówka funkcjonuje bez personelu. Inwestycja wpisuje się w strategię Carrefoura w Brazylii, polegającą na partnerstwie z startupami i rozwijaniu cyfrowych możliwości. – Tak jak robimy to na całym świecie, będziemy współpracować z firmami i startupami, które dają nam nowe technologie i kompetencje. Chcemy w ten sposób przyspieszyć naszą cyfrową transformację i wygenerować innowacyjne usługi – mówi Paula Cardoso, CEO Carrefour eBusiness Brazil.

Jest to drugi sklep Zaitt. Pierwszy placówka pod tym szyldem została otwarta w grudniu 2017 roku w Vitórii, w stanie Espírito Santo (południowo-wschodnia Brazylia). Nowy sklep w Sao Paulo jest jednak pierwszym, który wykorzystuje zarówno QR (skanowanie i technologię „go”), jak i identyfikację radiową (RFID). System RFID jest znacznie bardziej poręczny, ponieważ klienci nie muszą skanować każdego elementu, co sprawia, że zakupy są bardziej bezproblemowe.

Klienci są zobowiązani do pobrania aplikacji Zaitt i zarejestrowania danych karty kredytowej/ debetowej. Przed wejściem do sklepu, klient decyduje się na preferowaną metodę płatności – pierwsza  wykorzystuje technologię scan & go, gdzie klienci ręcznie skanują kody QR produktów, które później są dodawane do wirtualnego koszyka. Drugie, bardziej innowacyjne podejście polega na tym, że klienci wchodzą i płacą poprzez rozpoznawanie twarzy. Używana jest wtedy identyfikacja radiowa (RFID), która automatycznie wykrywa również produkty wybrane przez klienta.

Po opuszczeniu sklepu (w przypadku obu metod płatności) na ekranie wyświetlane są produkty, które klient odebrał, a po ich zweryfikowaniu płatność jest pobierana z ich konta.  

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony