REKLAMAVOG - baner główny 2018

(materiały prasowe)

Za nami pierwsza niedziela obowiązywania nowego prawa o zakazie handlu w niedziele Retail Institute pokazał wyniki odwiedzalności centrów handlowych w okresie od 5 do 11 marca 2018 roku. Z opublikowanych danych wynika, że monitorowane centra handlowe odwiedziło o 1 000 000 klientów mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Analiza Retail Institute przygotował analizę prezentującą wpływ zakazu na branżę handlową i usługową, a dokładnie 110 centrów handlowych, które objęte są przez instytut monitoringiem. Dane obrazują dzienną odwiedzalność i uwzględniajaą główne parametry mające wpływ na frekwencję w centrach handlowych tj. wielkość centrów, ich lokalizację oraz typ oferty.

- Odwiedzalność w ponad 110 centrach handlowych w tygodniu 10, czyli od 5 do 11 marca 2018 roku, spadła aż o -13,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017, przy czym liczba odwiedzin w ciągu pierwszych sześciu dni tygodnia, tj. od poniedziałku do soboty w roku 2018 była tylko o -0,2 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku 2017 - tłumaczy Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

Oznacza to, że między 5 a 11 marca centra handlowe odwiedziło o blisko milion klientów mniej niż w 2017 roku, a sam spadek jest bezpośrednią konsekwencją wprowadzenia zakazu handlu w niedziele.

W przypadku centrów znajdujących się na obrzeżach miast spadki były jeszcze większe - centra te odwiedziło -15,3 proc. mniej klientów niż w roku ubiegłym. Nieco lepiej poradziły sobie centra śródmiejskie (-12 proc.). W przypadku obu typu obiektów również widać wpływ zakazu handlu na wyniki. Biorąc pod uwagę wyniki galerii handlowych tylko w pierwszych sześciu dniach tygodnia, od poniedziałku do soboty, widać, że centra znajdujące się na peryferiach miast wykazywały trend wzrostowy (0,6 proc.).

56,41 proc. wszystkich odwiedzin klientów w minionym tygodniu przypadły na: czwartek (16,29 proc.), piątek (17,31 proc.) oraz rekordową sobotę (22,81 proc.). Są to wyniki porównywalne do rozkładu odwiedzalności centrów handlowych w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. Sama niedziela stanowiła 2,81 proc. wszystkich wizyt co stawia pod znakiem zapytania wyniki branży usługowej, gastronomicznej i rozrywkowej operującej na terenie galerii w tym czasie.

Retail Institute zapowiada wdrożenie nowego projektu analizującego liczbę wejść klientów do sieci handlowych. - W 2017 roku odwiedzalność centrów handlowych wzrosła o 5 proc. w porównaniu do wyników w 2016 roku. Mimo tego pozytywnego trendu, wiele sieci handlowych odnotowuje spadki liczby wejść do lokali, czyli tzw. spadek traffic. W grupie kilkudziesięciu firm handlowych i usługowych, reprezentujących różne branże, chcemy przyjrzeć się temu zjawisku bliżej, analizując wybory i decyzje zakupowe klientów. Firmy, które chciałby dołączyć do naszego badania i projektu, gorąco zachęcam do kontaktu z nami - komentuje Anna Szmeja.

- Wyciąganie wniosków na podstawie wyników tylko z jednego tygodnia może prowadzić do błędów. Wpływ zakazu będziemy mogli ocenić po minimum 6 miesiącach - wyjaśnia Anna Szmeja. Eksperci sugerują również, aby analizując wyniki uwzględnić wpływ pogody oraz dużego zainteresowania mediów skutkami wprowadzenia zakazu handlu w niedziele.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Hanusz 3 9 miesięcy temuocena: 100% 

    @ klient - Ty jesteś zapewne jakimś pisowskim prowokatorem i prawdopodobne, że płatnym

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~tołdi 2 9 miesięcy temuocena: 83% 

    @klient: a masz jakieś dane które by to potwierdzały? Sugerujesz, że ludzie wydali więcej, tylko dlatego, że jeden dzień sklepy były zamknięte. Czy to znaczy, że Kowalska kupiła dwie sukienki zamiast jednej? Nowak zamiast tańszego telewizora kupił 3x droższy, bo w niedziele było zamknięte?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~klient 1 9 miesięcy temuocena: 20% 

    Dlaczego nie napiszecie ze w tym okresie obroty wzrosły prawie 3 krotnie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony