REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)
Wnętrze marketu sieci Topaz (fot. ilustracyjna)

Wnętrze marketu sieci Topaz (fot. ilustracyjna) (mat. prasowe)

Topaz był jedynym dużym sklepem, otwartym w Radzyniu Podlaskim w pierwszą niedzielę z zakazem handlu. Sklep zlokalizowany jest przy stacji benzynowej. Takich placówek polska sieć handlowa ma jeszcze kilka – informuje Wirtualna Polska.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

W liczącym ok. 16 tys. mieszkańców Radzyniu Podlaskim są dwie Biedronki, Lidl, Delikatesy Centrum i kilka sklepów Społem. Jednak tylko market sieci Topaz, której założycielem i właścicielem jest Zbigniew Paczóski z Sokołowa Podlaskiego, zlokalizowany jest przy stacji benzynowej. Dla tej placówki zakaz handlu w niedziele jest bardzo korzystny, ponieważ jako jedyny duży sklep w mieście może funkcjonować w niedziele objęte zakazem handlu – relacjonuje Wirtualna Polska.

Sklep od ponad tygodnia informował klientów o tym fakcie tablicą z hasłem "Zatankuj i zrób zakupy w KAŻDĄ niedzielę". W niedzielę 11 marca radzyński Topaz otworzył drzwi dla klientów. Aby wejść do środka i wybierać z oferty ponad 2 tys. pozycji asortymentowych, musieli oni przejść przez pomieszczenia stacji paliw, przy czym zakup paliwa nie był obowiązkowy – czytamy w serwisie Wirtualna Polska.

Sieć Topaz działa na terenie czterech województw: mazowieckim, podlaskim, lubelskim i warmińsko–mazurskim. Obecnie firma zarządza siecią ponad 100 sklepów.

Sieć zajęła 9. miejsce w rankingu TOP 10 najlepszych polskich sieci handlowych, czyli najlepszych firm handlowych działających na bazie polskiego kapitału. Ranking przygotowała firma Kondej Marketing.

Sieć Topaz pokazuje, że w handlu różne ścieżki wiodą do sukcesu. Konkurentem dla ogólnopolskich gigantów handlowych może być silna firma lokalna, mająca m.in. własną bazę produkcyjną i magazynową, stacje paliwowe, a nawet firmową ekipę budowlaną. Koncepcja taka pozwala uniezależnić się od wykonawców zewnętrznych, a również służy dywersyfikacji działalności i generowaniu zysków w różnych sferach biznesowych.

Przy tym tradycyjnym podejściu, firma wykazuje dużą śmiałość we wdrażaniu nowatorskich rozwiązań, o czym świadczy rozwój sieci franczyzowej, wprowadzenie sprzedaży internetowej w systemie click&collect czy rozszerzanie asortymentu marki własnej.

Topaz czuje się na tyle mocno, że uruchamia kolejne sklepy w Warszawie. W tej formule zarządzania marka nigdy nie stanie się ogólnopolska, ale ważne jest, że globalizacyjna fala nie jest w stanie zatopić silnej lokalnej firmy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~qwerttyy 1 6 miesięcy temu

    ojjj chyba będzie wniosek do prokuratury - przejście przez stacje to nie stacja

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony