REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)

PROMOCJE I MARKETING

 

17 kwietnia 2019, 10:42

(fot. materiały prasowe, super-pharm)

Wyniki cyklicznych analiz Grupy AdRetail potwierdzają, że od czasu wprowadzenia zakazu handlu w niedziele Polacy coraz aktywniej przeglądają gazetki promocyjne sklepów, szczególnie te dostępne online. Według ekspertów, to efekt rosnącej rywalizacji między sieciami, a także poszerzającej się świadomości konsumenckiej.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Wzrost aktywności promocyjnej sklepów zachęca klientów do robienia bardziej przemyślanych zakupów. Z kolei mniejsza liczba dni handlowych sprawia, że racjonalniej planują swój czas. Obserwatorzy rynku przewidują, że popularność e-gazetek będzie rosła, a wraz z nią apetyt konsumentów na coraz atrakcyjniejsze oferty. Jednak nie wszystkie sieci sobie z tym poradzą.

– Podstawowym instrumentem konkurencji silnych graczy, którym miało zaszkodzić ograniczenie handlu w niedziele, jest przyciągnięcie klientów niskimi cenami. Sieci ostro negocjują je z producentami brandowymi, a ponadto oferują tanie i dobrej jakości produkty marek własnych. Z kolei Polacy dobrze wiedzą o tym, że najlepsze i najbardziej widoczne okazje mogą znaleźć w sklepach sieciowych, głównie w dyskontach i w hipermarketach. Dlatego w społeczeństwie rośnie głód informacji o sytuacji cenowej na rynku – zauważa dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

W serwisach agregujących promocje – Promocyjni.pl i Okazjum.pl – przeprowadzono analizę wyświetleń publikacji z lat 2017-2018. Sprawdzano ruch na bazie 1 mln, czyli zaledwie części ich unikalnych użytkowników. I jak informuje Karol Kamiński, dyrektor Grupy AdRetail, zaobserwowano kilkuprocentowy wzrost zainteresowania gazetkami, zarówno na poziomie metryk opisujących ilościowo konsumpcję treści, jak również parametrów jakościowych, takich jak spędzony czas oraz głębokość penetracji poszczególnych publikacji. To potwierdza rosnące zaangażowanie czytelników.

– Ograniczenie niedziel handlowych zwiększyło aktywność promocyjną sieci. Zaczęły one wykorzystywać kolejne mechanizmy i techniki promocji, starając się przyciągnąć uwagę klientów. W efekcie konsumenci z większą świadomością przechodzą przez proces zakupowy. Otrzymują bowiem więcej informacji dotyczących warunków sprzedaży w poszczególnych sklepach. To dla nich nowa okoliczność, do której muszą się dostosować – stwierdza dr Paweł Jurowczyk z Instytutu Badawczego ABR SESTA.

Jak komentuje Maciej Tygielski, Szef Sprzedaży w Grupie AdRetail, znajdujemy się obecnie w ciekawej fazie kreatywnych działań konkurencyjnych sieci handlowych. Dostrajają one formy prezentacji oraz politykę cenową do produktów promocyjnych. Zarówno w samych gazetkach, jak i w rozmowach z klientami, zauważalne są klarowne przejawy dbałości o właściwy dobór promocji i żywe zainteresowanie wzmacnianiem e-kolportażu. I to finalnie też może wpływać na rosnącą oglądalność gazetek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony