REKLAMADziugas_banner główny_12.05. - 12.06.

PROMOCJE I MARKETING

 

17 kwietnia 2019, 10:42

(fot. materiały prasowe, super-pharm)

Strona 2 z 2
REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

– Z moich obserwacji wynika, że w ciągu roku mocno zwiększyła się liczba konsumentów planujących zakupy. W bardziej racjonalny sposób organizują swój czas, mając do dyspozycji jeden dzień w tygodniu mniej na wizyty w sklepach. Wybierają placówki kuszące lepszymi – z ich punktu widzenia – promocjami i cenami. Na ocenę ich atrakcyjności w dużej mierze wpływają gazetki online. Ich popularność rośnie wraz z liczbą aplikacji i serwisów oferujących dostęp do tego typu treści – zwraca uwagę dr Jurowczyk.

Wyniki przeprowadzonej analizy w serwisach Grupy AdRetail wskazują na wzrost zainteresowania publikacjami w piątki i w soboty przed niedzielami handlowymi – na poziomie 8-10%. Według Karola Kamińskiego, niewielka różnica wynika z tego, że oferta specjalna sieci jest głównie inspiracją do zakupów i pomocą w planowaniu ich z wyraźnym wyprzedzeniem. Gazetka, po jej obejrzeniu, nie wyzwala w czytelniku natychmiastowej chęci dokonania zakupów i porzucenia aktualnych obowiązków. Niemniej w związku z ograniczeniem dni handlowych, ekspert przewiduje, że w tym roku jeszcze wzrośnie zainteresowanie publikacjami przed niedzielami niehandlowymi.

– Moim zdaniem, kilkuprocentowy wzrost to już jest wyraźna zmiana trendu. Klient wie, że dostanie dobry towar w promocji, z której skorzysta i to bez względu na rodzaj nadchodzącej niedzieli. U podstaw tego leży zjawisko swoistego pogodzenia się z zakazem handlu i koncentracja na zakupach w piątki i w soboty w każdym tygodniu. Ograniczenie możliwości dokonywania zakupów zmusiło ludzi do robienia ich w różne dni – podkreśla dr Faliński.

W opinii eksperta z Instytutu Badawczego ABR SESTA, gazetka to doskonałe narzędzie do optymizacji czasu spędzonego na zakupach i liczby planowanych sklepów do odwiedzenia. Nie służy wyłącznie do inspirowania klientów. I ewidentnie zyskało ono na znaczeniu w związku z wprowadzonym zakazem handlu. Grono użytkowników serwisów gazetkowych będzie się rozszerzać w kolejnych miesiącach. A wraz z pojawianiem się nowych aplikacji, umożliwiających intuicyjne i sprawne porównywanie ofert, zwiększy się również popularność kanału mobilnego.

– Klient ma też poczucie żalu i dyskomfortu z powodu mniejszej ilości czasu wolego, w którym może zrobić zakupy. I to jest zrozumiałe. Właśnie dlatego będzie oczekiwał coraz ciekawszych ofert. Oczywiście nie wszystkie sieci sobie z tym poradzą. Większość graczy zmieni charakter promocji cenowych na zupełnie inne rodzaje okazji, gdyż producenci zwyczajnie nie będą już chcieli dźwigać rosnącego ciężaru obniżek. Pojawią się nowe zachęty dla klientów, które trzeba będzie pokazać w gazetkach. Zatem ich pozycja nie jest zagrożona – ocenia dr Faliński.

Eksperci z Grupy AdRetail podsumowują, że zwykłe obniżki cen nie są jedyną metodą na zwiększenie zainteresowania i przyciągnięcie klientów do sklepów. Wiele sieci handlowych decyduje się na ciekawsze formy prezentacji promocji, budowanie zainteresowania poprzez przemyślane projekty graficzne oraz oryginalne zestawienia i prezentacje produktów, które wciągają w większą niż dotychczas interakcję z gazetką.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony