REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (19-24.05.2019)

(fot. archiwum)

Oto co warto wiedzieć o aktualnych upodobaniach konsumentów mięsa i wędlin, by zadowolić ich oczekiwania.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Polacy twierdzą, że przy wyborze produktów mięsnych największą uwagę zwracają na ich skład. Z najnowszego badania przeprowadzonego przez agencję Skilltelligence dla „Wiadomości Handlowych” wynika, że trend „czystej etykiety” ma się świetnie, co oznacza, że na rynku wygrywają te produkty mięsne, w których nie uświadczymy sztucznych aromatów, wzmacniaczy smaku, barwników czy konserwantów. Prawie 20 proc. konsumentów jako kluczowy trend w kategorii mięsa i wędlin wskazuje „zdrowie i naturalność”, zaś 10 proc. „powrót do tradycji”. Jednocześnie co piąty badany deklaruje, że nie podlega żadnym trendom.

Które trendy wpływają na twoje decyzje przy zakupie produktów mięsnych?

Za podstawowe kryterium jakości kupujący mięso i wędliny uznają świeżość – tak wskazuje prawie 80 proc. ankietowanych. Dla ponad połowy kupujących ważny jest smak, a także naturalny skład produktu mięsnego. Bardzo liczy się też pochodzenie.

Z czym kojarzysz wysoką jakość mięsa i wędlin?

Opinie konsumentów na temat produktów mięsnych kształtują przede wszystkim rodzina i znajomi, jak również przeglądanie produktów w sklepie. Z badania Skilltelligence wynika, że pod tym względem wzrosła znacząco rola internetu, który Polacy uznają już za źródło ważniejsze niż telewizja, programy o gotowaniu czy książki kulinarne.

Co kształtuje twoje opinie na temat produktów mięsnych?

Konsumenci wciąż wolą kupować mięso i wędliny z lady (59 proc.) niż paczkowane (25 proc.), ale popularność tych drugich konsekwentnie rośnie.

Badanie pokazuje również, że zaufanie Polaków do sprzedawców mięsa i wędlin nie stoi na najwyższym poziomie – aż 41 proc. pytanych o to, czy mają pewność, że produkty mięsne, które kupują, są bezpieczne dla zdrowia, odpowiedziało „nie”. Nadal jednak przeważają ci, którzy są pewni jakości kupowanych artykułów (49 proc.).

Najwięcej (40 proc.) konsumentów preferuje zakupy w sklepie mięsnym, który wyprzedza w przypadku tej kategorii super- i hipermarkety (28 proc.) oraz dyskonty (12 proc.).

Zakupy mięsno‑wędliniarskie najczęściej robię:

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony