REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Na zdj. sklep Stokrotka Express

Na zdj. sklep Stokrotka Express (fot. wiadomoscihandlowe.pl/zdjęcie ilustracyjne)

Stokrotka zabrała głos w sprawie postępowania wyjaśniającego prowadzonego przez UOKiK w sprawie praktyk handlowych tej sieci. Sprawę ujawniliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl w miniony czwartek.

REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Jak podaliśmy w ubiegłym tygodniu, urząd antymonopolowy od 29 października próbuje wstępnie ustalić, czy wobec dostawców produktów rolnych i spożywczych, w szczególności mięsa i jego przetworów, są stosowane praktyki nieuczciwie wykorzystujące przewagę kontraktową. Postępowanie prowadzone przez UOKiK w oparciu o przepisy ustawy o przewadze kontraktowej dotyczy lat 2017-2019, ze szczególnym naciskiem na rok 2019 i aktualnie stosowane praktyki w sieci Stokrotka w zakresie relacji z dostawcami mięsa.

Gdy publikowaliśmy artykuł w czwartek, Stokrotka komentowała sprawę zaledwie jednym zdaniem: "UOKiK nie prowadzi żadnego postępowania przeciwko Stokrotce". Była to prawda; postępowanie toczy się bowiem "w sprawie", a nie przeciwko komukolwiek. Ponadto postępowanie wyjaśniające dopiero poprzedza postępowanie właściwe.

Już po ukazaniu się naszego tekstu Stokrotka przesłała nam dłuższe oświadczenie. - Od początku działalności jakość towaru jest dla Stokrotki priorytetem. W związku z tym w trosce  o bezpieczeństwo i dobro konsumentów spółka stosuje restrykcyjne wymagania dotyczące sprzedawanych towarów, w tym mięsa. Co za tym idzie, zdarzają się odmowy przyjęcia mięsa na przykład złej jakości, w nieszczelnych opakowaniach lub z nieczytelnymi etykietami - podkreśla zarząd Stokrotki w oświadczeniu.

Władze sieci wyjaśniają, że firma została zobowiązana do przedstawienia dokumentów w ramach postępowania wyjaśniającego. - Pytania UOKiK dotyczą zasad stosowania kar umownych z tytułu braku lub opóźnienia dostaw mięsa - tłumaczy zarząd Stokrotki, potwierdzając tym samym wcześniejsze informacje portalu wiadomoscihandlowe.pl. Przedstawiciele sieci w oświadczeniu zaznaczają, że "najczęściej kary umowne w przypadku dostaw mięsa są związane z  opóźnieniami wynikającymi z zakwestionowania jakości towaru".

- Aktualnie Stokrotka przygotowuje szczegółowe wyjaśnienia dla UOKiK w oparciu o zasadę pełnej współpracy - podkreśla zarząd sieci.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Młoda 4 6 dni temu

    EC to UOKiK powinien przejrzeć gruntownie, Milę też - to byłyby łatwe pieniądze z kar.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~good 3 9 dni temu

    Najlepsi są tam dyrektorzy ;)))) Boki zrywać co za ciemna masa ;))

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~a 2 17 dni temuocena: 100% 

    Do EC już także uokik ma pytania ws. opłat.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Klient 1 17 dni temuocena: 100% 

    Stokrotke interesuje tylko opłata za gazetkę...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony