REKLAMAKongres Alkohole i Napoje 2018 - Baner Główny

Ekspozycja mięsa czerwonego powinna wywoływać u klientów sklepu wrażenie obfitości, ale ilość wyłożonego towaru nie może ograniczać obiegu zimnego powietrza w ladzie. Należy pamiętać, że produkty droższe lub te znajdujące się aktualnie w promocji umieszczamy najbliżej klienta.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

(fot. archiwum)

Przed przystąpieniem do ułożenia ekspozycji mięsa czerwonego musimy przeanalizować, jakim asortymentem dysponujemy i ile mamy miejsca w ladzie. Dobierając asortymenty wieprzowe, należy kierować się ich atrakcyjnością handlową. Warto ocenić każdy element pod względem przydatności do sprzedaży, a w razie potrzeby – uatrakcyjnić jego wygląd. Każdy produkt wystawiamy w stronę klienta najbardziej atrakcyjną częścią. W trakcie sprzedaży, aby uniknąć niepożądanych efektów obsychania mięsa, kilkakrotnie w ciągu dnia przekładamy je w pojemnikach.

Ekspozycja schabu

Aby schab dobrze się prezentował, przed wyłożeniem odcinamy nadmiar błon i ewentualnego tłuszczu, tak aby odsłonić tkankę mięśniową. Jeżeli dysponujemy schabem z poszarpanym przekrojem, musimy go wyprostować poprzez odpowiednie odcięcie. Powstałe ścinki możemy dołożyć do mięsa, które będziemy mielić. Porcja schabu powinna przybrać klockowaty kształt. Do ekspozycji schab (z kością lub bez) dzielimy na trzy części, które mają mieć po około 1,2 kg. Przygotowane porcje wykładamy do pojemników typu GN. Schab eksponujemy zawsze największym przekrojem, tzw. okiem, w stronę klienta, układając poszczególne części schodowo. Aby „oko” było doskonale widoczne, wkładamy najpierw do pojemnika podkładkę.

Należy unikać pokazywania klientom przekroju od strony karkówki. Na tej części występują opyliny kostnei przerosty mięśni karku, co nie zachęca do kupna. Schab umieszczamy w ladzie najbliżej klienta. Jeżeli oferujemy wyręby z kością i bez, to mięso z kością zawsze umieszczamy bliżej osoby obsługującej. Zdarza się, że dostawca dostarcza nam schab o bardzo małym „oku”. Jest on znacznie mniej atrakcyjny dla klienta. W takim przypadku możemy zaproponować kupującym schab poporcjowany na pojedyncze kotlety. Kawałek schabu o małym „oku” nacinamy, pozostawiając jeden centymetr niedocięty. Kolejny plaster odcinamy od całego mięśnia. Odcięte kotlety rozkładamy.

Ekspozycja karkówki

Podobnie jak schab karkówka jest wyrębem tuszy wieprzowej, który eksponujemy możliwie blisko klienta. Pociętą na kawałki w kształcie klocka, o masie nieco ponad 1 kg, układamy w pojemniku GN i wstawiamy do lady tak, aby klient widział największy przekrój mięśnia. Jeżeli oferujemy karkówkę z kością, to należy ją wyłożyć za karkówką bez kości.

Ekspozycja łopatki 

Jeżeli zakupiliśmy u dostawcy całą łopatkę bez kości, to wycinamy z niej mięśnie przeznaczone do sprzedaży w całości, czyli trójgłowy z łatką jedynkową i podłopatkowy, a resztę przygotowujemy do sprzedaży jako mięso gulaszowe i ewentualnie mięso do zmielenia. Mięsień trójgłowy musi być wycięty jako maksymalnie duży. Jest wówczas najbardziej atrakcyjny. Aby nie pokazywać klientom błon i tłuszczu, nacinamy mięsień w najszerszej jego części do 2/3 jego głębokości pod kątem prostym i rozkładamy. Tak przygotowany układamy do pojemnika w ladzie. Mięsień podłopatkowy także sprzedajemy w całości. Aby wyglądał atrakcyjnie, nacinamy go po skosie w najgrubszej części i podobnie jak w przypadku mięśnia trójgłowego rozkładamy przed wyłożeniem w ladzie. Pozostałe części przygotowujemy do sprzedaży jak elementy gulaszowe. Nigdy nie przekrawamy mięsa po błonach, lecz przez tkankę mięśniową. W wyniku cięcia po mięśniach ukazujemy bardziej zachęcający do zakupu wygląd. Występujące widoczne elementy krwawe, błony i powięzi zawsze usuwamy. W przypadku mięsa gulaszowego należy wspomnieć o mieleniu mięsa. Powinniśmy je mielić na życzenie klienta. W praktyce jednak, dla poprawienia sprawności obsługi, przygotowuje się wcześniej mięso mielone, co nie do końca jest zgodne z obowiązującymi w Polsce przepisami. Przed mieleniem mięso zawsze należy opłukać pod bieżącą wodą i odsączyć. Wypłukane mięso łatwiej poddaje się mieleniu. Przygotowując wcześniej mięso mielone, mamy okazję sprzedać w tej formie drobne kawałki mięśni, które powstały w procesie przygotowania całych mięśni do ekspozycji. Pamiętajmy jednak, że użyte do mielenia mięso musi być pełnowartościowe i świeże.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony