REKLAMAeFRESH - SELENA nr 3 - Baner Główny (14-21.11.2018)

(fot. archiwum)

Aktualnie w sklepie mięsnym ważną grupę stanowią kiełbasy suche, kabanosy i przekąski. Często eksponujemy je na ladach w specjalnych stojakach, koszach i skrzyneczkach. Zalecane temperatury przechowywania pozwalają na liczne możliwości prezentacji poza ladą chłodniczą. Taka ekspozycja stanowi podstawę nowoczesnego stoiska mięsno-wędliniarskiego – mówi Małgorzata Gosa, dyrektor ds. administracyjnych sieci sklepów Olewnik.

Z kolei w ladzie Małgorzata Gosa stawia na następujący podział: wędzonki, w tym szynki, polędwice i boczki, dalej kiełbasy cienkie, parówki, wędliny podrobowe, dojrzewające i wreszcie kanapkowe. - Niezmiernie istotne jest, aby pamiętać o zachowaniu wyraźnych granic między tymi grupami – akcentuje ekspertka. I dodaje: - Mając na uwadze oczekiwania naszych klientów, wyróżniamy produkty: bez dodatku fosforanów, bez dodatku glutaminianu monosodowego, bez konserwantów, bez laktozy, bez glutenu czy z obniżoną zawartością soli. - W dobrym sklepie nie może zabraknąć również batoników mięsnych i pasztetów wegetariańskich, które odzwierciedlają potrzeby klientów podążających za najnowszymi trendami żywieniowymi – zaznacza Gosa.

Katarzyna Frączek, menadżer ds. sklepów własnych firmy Dobrowolscy również podkreśla, że wyedukowany klient staje się coraz bardziej wymagający. - Sklepy muszą cały czas walczyć i uatrakcyjniać swoją ofertę. Coraz częściej klienci wybierają produkty najwyższej jakości, czytając przy tym etykiety. Chcą wiedzieć co jedzą i od jakiego producenta – tłumaczy nasza rozmówczyni. - Jest to tym ważniejsze, że oprócz produktów premium, w sklepach bardzo ważne są obecnie wyroby lokalne i regionalne – dodaje. Polacy najczęściej kupują wędliny w specjalistycznych sklepach mięsno-wędliniarskich i w sklepach ogólnospożywczych. Ich udział w rynku jest na porównywalnym poziomie - ok. 23 proc. - Sprzedaż wędlin charakteryzuje się mocną sezonowością. Dlatego ważny jest odpowiedni dobór asortymentu, choćby w okresie grillowym czy świątecznym – komentuje Frączek.

Świeżość i wysoka jakość wędlin oraz ich atrakcyjna cena są dość oczywistymi wyznacznikami dobrze prowadzonego stoiska mięsnego. Krzysztof Kaźmierczak, ekspert rynku mięsa podkreśla jednak, że pełny sukces można osiągnąć wyłącznie przy współudziale profesjonalnego personelu, który zapewni odpowiedni sposób obsługi, będzie umiał korzystnie wpływać na decyzje konsumenckie, a co za tym idzie – na wielkość koszyka zakupowego. - Znaczenia stoiska mięsno wędliniarskiego dla funkcjonowania sklepu spożywczego nie można przecenić. Z jednej strony polski konsument preferuje zakup świeżych niekonfekcjonowanych wędlin i mięsa, z drugiej strony wybór miejsca zakupu towarów tej kategorii asortymentowej jest wynikiem przyzwyczajenia. Klient przychodząc po sprawdzone wyroby przy okazji na pewno zdecyduje się także na zakup produktów z innych grup asortymentowych – podsumowuje ekspert.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony