REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (01-09.04.2020)
Radosław Małkiewicz, menedżer zespołu transport & logistics w PwC

Radosław Małkiewicz, menedżer zespołu transport & logistics w PwC (fot. WH)

Z badań rynku wynika, że prawie połowa konsumentów preferuje produkty i marki wspierające zrównoważony rozwój. Ponad 40 proc. osób unika korzystania z tworzyw sztucznych oraz zwraca uwagę na pochodzenie łańcucha dostaw. Co trzeci kupujący interesuje się opakowaniami przyjaznymi dla środowiska.

REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk Pomaga - Belka w artykułąch (06.04 - 01.03.2020)

Głęboka integracja łańcucha dostaw pozwala na uwzględnienie wielu kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem w efektywny sposób. Duża liczba reklam związanych z różnymi aspektami łańcucha dostaw żywności jest na to przykładem. Jest to kolejny sygnał i dowód świadczący o zmieniających się trendach konsumenckich, które stale się zmieniają. Jak jednak odróżnić slogany od faktów?

Zapotrzebowanie na informacje

Stosowanie standardów europejskich lub krajowych w wielu sytuacjach ogranicza się do formalnej zgodności z treścią aktu prawnego. Obecnie jest oczywiste, że ogólne odniesienia do „identyfikowalności łańcucha dostaw” czy „częstych kontroli” są niezbędne, a jednocześnie już niewystarczające do zdobycia zaufania konsumenta.
Co to oznacza dla firm mięsnych? Przede wszystkim możliwość wyróżnienia własnego produktu na tle masy konkurentów co przynosi unikalną tożsamość przełożoną na rentowność i wizerunek.

Łańcuch korzyści

Kompletna widoczność w łańcuchu dostaw umożliwia przegląd praktyk i procesów operacyjnych, tak aby zagwarantować jego integralność. Członkowie łańcucha dostaw mogą czerpać różnego rodzaju korzyści w całym ekosystemie produkcyjnym: ograniczenie ryzyka, przewidywalność problemów operacyjnych, ochrona reputacji, ciągłe doskonalenie wyników biznesowych czy zapobieganie podrabianiu produktów.
 
Choć to technologia jest zasadniczym elementem umożliwiającym integrację łańcucha dostaw, czynnikiem decydującym o jego prawdziwej transformacji cyfrowej jest chęć poszerzania współpracy i przejrzystości w ramach stosunków handlowych i przemysłowych uczestniczących spółek. Inną, wspólną korzyścią jest maksymalizacja zbiorowej zdolności do przekształcania wspólnych danych i informacji w wymierną wartość dla działalności każdej z uczestniczących spółek.

Moc współpracy

Współpraca wszystkich zaangażowanych uczestników oraz integracja cyfrowa łańcucha dostaw daje dostęp do szeregu informacji. Wynika to z możliwości monitorowania w czasie rzeczywistym szeregu kluczowych wskaźników wydajności (KPI), które nie ograniczają się już do konkretnej spółki, lecz odnoszą się do całego ekosystemu łańcucha dostaw. Zapewnia to uczestniczącym spółkom bogaty obraz rzeczywistych wyników procesów produkcji, a także wiedzę na temat tych wyników.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony