REKLAMARC Foods - baner główny - grudzień 2018
Efektywny handlowiec w akcji — Poznaj nowe technologie, które zapewnią Ci przewagę rynkową

Efektywny handlowiec w akcji — Poznaj nowe technologie, które zapewnią Ci przewagę rynkową (fot. materiał partnera)

Nikogo nie trzeba dziś przekonywać, że rynek pracownika wyjątkowo mocno daje się we znaki Dyrektorom i Kierownikom sprzedaży. O najlepszych handlowców trzeba bardzo dbać, by utrzymać ich w organizacji a pozyskanie nowych, którzy przyniosą zakładaną efektywność, jest dużym wyzwaniem.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Potwierdzają to wypowiedzi managerów sprzedaży i właścicieli firm, które przez ostatnie 20-30 lat tworzyły swój biznes od podstaw, stając się liderami swoich branż i nisz, odnotowując co roku stałe wzrosty. Zwiększały sprzedaż, wprowadzały nowe linie produktowe na rynek oraz budowały przewagę konkurencyjną na kolejnych rynkach.

W pewnym momencie firmy zaczynają dostrzegać, że dalszy rozwój sprzedaży jest utrudniony i warto na moment się zatrzymać, sprawdzając rentowność prowadzonych działań handlowych, oferowanych produktów i usług.


Wyzwanie: Zatrudniłem nowych handlowców — sprzedaż nie wzrosła

Jednym z częstych przypadków jest sytuacja, w których mamy sprawdzony zespół, powiedzmy, 20 handlowców i zatrudniamy kolejnych 3, by zwiększyć wyniki. Po pół roku robimy podsumowanie i okazuje się, że sporo wydaliśmy na rozwój, ale sprzedaż wzrosła tylko nieznacznie, ponieważ:

  • nowe osoby nie sprawdziły się w swojej roli,
  • potrzeba dużo więcej czasu by praca nowych osób w terenie przyniosła wymierne korzyści,
  • nowo pozyskani klienci przez świeżych przedstawicieli nie generują takiej sprzedaży jak obecni.


Rozwiązanie: Optymalizacja działań obecnego zespołu sprzedażowego

Wtedy bardzo często pojawia się pytanie – Jak możemy zwiększyć efektywność dotychczasowego zespołu sprawdzonych handlowców?

Jednym z proponowanych rozwiązań jest Optymalizator zadań i tras, który pomaga zwiększyć efektywność następujących obszarów:

  1. Efektywne planowanie wizyt u klientów dające oszczędności na paliwie i czasie spędzonym w drodze – przy 25-osobowym zespole można miesięcznie zaoszczędzić nawet 16 820 zł kosztów.
  2. Zwiększenie liczby wizyt realizowanych w miesiącu – jedna z firm podniosła wskaźnik wizyt w miesiącu o 114%.
  3. Zwiększenie rentowności każdej wizyty – ustalenie częstotliwości wizyt u klientów gwarantującej największy zwrot z inwestycji.
  4. Odwiedzanie klientów, którzy mogą wygenerować dodatkową sprzedaż na wysokomarżowych produktach.

Pod poniższych adresem można obliczyć możliwe oszczędności z wdrożenia Optymalizatora dla zespołu przedstawicieli handlowych oraz kierowców: http://4mpower.pl/optymalizacja-tras-planowanie-trasowek.

Więcej informacji na temat rozwiązań wspierających rozwój działów sprzedaży mogą się Państwo dowiedzieć podczas wydarzenia: Efektywny Handlowiec w akcji!, które odbędzie się 29 listopada 2018 roku w Warszawie: http://4mobilepower.com/wydarzenie-efektywny-handlowiec-w-akcji


Na hasło Wiadomości Handlowe mamy przygotowane kilka darmowych wejściówek!

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~dyzio 1 21 dni temuocena: 100% 

    rozumiem, że podczas wydarzenia "wyposaży" się wszystkich w specjalne WIOSŁO do zawracania zjawisk społecznych typu coroczny odpływ z rynku Polski setek tysięcy emigrantów, ubożejące i rozwarstwiające się społeczeństwo oraz doda eliksir płodności dla osób starszych. Inteligentnym inaczej dyrektorkom sprzedaży, targetowcom LfL niskie ukłony! pamiętajcie jeszcze: koszty, koszty.....

    oceń komentarz
do góry strony