REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020
Zbigniew Rajca, prezes spółki TopFood

Zbigniew Rajca, prezes spółki TopFood (materiały prasowe, Top Food)

- Dla naszych partnerów i ich klientów ważne są: niska cena, najwyższa możliwa jakość, atrakcyjne i funkcjonalne opakowania jednostkowe oraz zbiorcze. Od początku wyznaczyliśmy sobie cel dorównania cenami do poziomu dyskontów i supermarketów. Plan ten konsekwentnie realizujemy, chociaż nie jest to zadanie łatwe - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Zbigniew Rajca, prezes spółki TopFood.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

TopFood to niezwykle ciekawy projekt. Firma powstała siedem lat temu jako platforma zakupowa, oferując swoje produkty innym dystrybutorom.

Działania spółki TopFood zasadniczo ukierunkowane są na rynek tradycyjny. Już od siedmiu lat dostarczamy swoim partnerom dobrej jakości i atrakcyjnie zapakowane  produkty. Mają one jeszcze jedną, może najważniejszą cechę – super atrakcyjna cena. Naszym odbiorcą są przede wszystkim niezrzeszone sklepy małej i średniej wielkości, w tym sklepy osiedlowe. Dystrybutorzy zaopatrują je w produkty TopFood które są atrakcyjne zarówno dla samego sklepu jak i dla konsumenta. Dla naszych partnerów i ich klientów ważne są: niska cena, najwyższa możliwa jakość, atrakcyjne i funkcjonalne opakowania jednostkowe oraz zbiorcze. Od początku wyznaczyliśmy sobie cel dorównania cenami do poziomu dyskontów i supermarketów. Plan ten konsekwentnie realizujemy, chociaż nie jest to zadanie łatwe.

W jaki sposób TopFood walczy o niską cenę? Jakość i atrakcyjne opakowanie, to przecież dodatkowe koszty.

Skupiamy się na rozmowach z producentami, bo to od nich wszystko się zaczyna. Kumulując zakupy od mniejszych odbiorców nieustannie powiększamy wolumen, stając się przez to coraz bardziej atrakcyjnym partnerem w negocjacjach. Współpracujemy raczej z polskimi dostawcami, ponieważ koncerny takie jak Nestle czy Unilever są z reguły zainteresowane promowaniem własnych brandów, aniżeli produkcją marek własnych dla poszczególnych sieci. Naszymi partnerami są duże, polskie firmy m.in. Millano, VanPur, Jamar, Delicpol, Mispol czy Makarony Polskie. Podczas negocjacji z producentem podnosimy także kwestię opakowania naszych produktów, dbamy o ich atrakcyjność i funkcjonalność. Bardzo ważna jest dla nas jakość, wszystkie produkty poddawane są testom organoleptycznym jak również są cyklicznie badane przez akredytowane laboratorium itd. Nie chcemy zatem, aby wysoka jakość była ukryta pod nijakim, oszczędnym opakowaniem. Nie możemy być na tym polu gorsi od producentów artykułów brandowych, bo klient w pierwszej kolejności kupuje oczami.

Z iloma dostawcami i w ilu kategoriach współpracuje obecnie TopFood?

Aktualnie współpracujemy z około siedemdziesięcioma dostawcami, w większości polskimi. Powiedziałbym, że jest ich 95 proc. Reszta to zagraniczni producenci np. ananasów, brzoskwiń czy tuńczyka. Oferujemy produkty z segmentu ekonomicznego i średniej półki. Segment ekonomiczny jest naszą specjalnością i stanowi ponad 200 indeksów na 350 produktów ogółem.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony