REKLAMAPartner Logistic - baner główny (18-31.05.2020 r.)
Zbigniew Rajca, prezes spółki TopFood

Zbigniew Rajca, prezes spółki TopFood (materiały prasowe, Top Food)

Strona 3 z 3
REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

Póki co TopFood specjalizuje się w asortymencie spożywczym, z niewielkim udziałem artykułów higienicznych czy chemii gospodarczej. Czy firma ma w dłuższej perspektywie plany szerszego wejścia niż obecnie w inne obszary produktów przemysłowych, np. wspomnianą chemię gospodarczą, kosmetyki, tekstylia, czy małe AGD?

W swojej ofercie posiadamy kilkanaście indeksów chemii gospodarczej np. płyn do mycia naczyń, czy mydło w płynie. Są to artykuły pierwszej potrzeby i można je kupić w każdym, najmniejszym nawet sklepie. Tym samym my również posiadamy je w swoim portfolio, ale nasze plany rozbudowy oferty dotyczą zdecydowanie artykułów spożywczych.

Które produkty z państwa portfolio są obecnie hitem sprzedaży?

Takim hitem jest niewątpliwe sucha i mokra karma dla psów oraz kotów pod marką Basil. Sprzedaje się ona wyśmienicie od samego początku, notując dynamiczne, kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży r/r. Podobnymi wynikami może również pochwalić się nasze piwo Szlacheckie. Z kolei w kategorii napojów bezalkoholowych liderem sprzedaży jest napój energetyzujący Ddrift. Ponadto dobrze rotuje towar z tych kategorii w których marka produktu ma znaczenie drugorzędne. Są to chociażby papierowe ręczniki, kasze, ryże czy ogólnie cała kategoria artykułów sypkich.

Jak wygląda struktura sklepów obsługiwanych przez TopFood?

Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie podając konkretne liczby, ponieważ do rynku tradycyjnego docieramy poprzez naszych dystrybutorów, których na tę chwilę posiadamy około czterdziestu w całej Polsce. Nie wiemy precyzyjnie do ilu sklepów dociera każdy z nich, ale szacujemy iż produkty TopFood znajdują się w ofercie 8-9 tys. sklepów w całej Polsce. Razem tworzymy duże wolumeny, pozwalające nam skutecznie negocjować z producentami.

Jaki jest udział produktów od TopFood w obrotach współpracujących sklepów?  

Średnio jest to 10 proc. W sklepach gdzie znajduje się szeroka oferta produktów Topfood, ale wiele zależy od formatu sklepu i listy asortymentowej produktów jakie znajdują się w ofercie danej placówki detalicznej. Duże sklepy mogą generować nawet 15-proc. udział marek własnych w swoich obrotach, mniejsze – prawie dwa razy mniej. Ale 10 proc. w ujęciu ogólnym to zadowalający nas poziom przy odpowiednim doborze asortymentu, tzn. wybraniu dla mniejszych sklepów produktów o największej rotacji. Promowanie autorskich brandów w handlu tradycyjnym jest zadaniem trudnym, ponieważ na sklepowej półce musimy stawić czoła artykułom spożywczym innych dystrybutorów oraz lokalnych producentów. Im mniejszy sklep, tym mniej w nim miejsca dla kilku różnych marek własnych, toteż w ostatecznym rozrachunku konkurencję wygrywają tylko najlepsze produkty z danej kategorii.

(...)

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony