REKLAMATORK - Baner główny
Biedronka testuje w Warszawie nowe rozwiązania, nietypowe dla low-costowego formatu dyskontowego

Biedronka testuje w Warszawie nowe rozwiązania, nietypowe dla low-costowego formatu dyskontowego (materiały prasowe)

Biedronka systematycznie wprowadza kolejne nowe rozwiązania do sklepów, które mają poprawić komunikację z klientem, ale także zwiększyć komfort robionych zakupów. Sieć należąca do portugalskiego Jeronimo Martins testuje komunikację głosową w sklepach, a także wprowadza do swoich placówek więcej ekranów - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.

W jednej z warszawskich Biedronek, odwiedzonej przez naszą redakcję, testowany jest system głosowy. Klienci mogą słuchać w trakcie zakupów muzyki, a także otrzymują komunikaty o aktualnych promocjach na wybrane produkty dostępne w sklepie. Nie jest to oczywiście rozwiązanie przełomowe, jednak dotychczas nie można go było znaleźć w sklepach dyskontera.

- Dzisiaj marketingowcy sieci i producentów starają się, aby klient poczuł wszystkie pięć zmysłów: wzroku, węchu, dotyku, smaku i właśnie słuchu. System komunikacji głosowej przypomina o zakupach impulsowych - komentuje dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Marcin Dobek, wiceprezes ABR Sesta. I dodaje: - Wiadomo, że celem jest zwiększenie koszyka zakupowego. Rozwiązanie to w większości wykorzystywane jest w dużych sklepach, ale przecież muzykę znajdziemy też w innych sklepach m.in. tekstylnych. Innym przykładem formy zachęcania do zakupów jest sieć Rossmann, gdzie sprzedawcy polecają produkty znajdujące się w aktualnych promocjach. Taka akcja potrafi całkowicie zmienić udziały rynkowe w kategorii.

Jak twierdzi Marcin Dobek, muzyka i system głosowy w sklepie nie są rozwiązaniem dla całej sieci Biedronka, ze względu na wielkości inwestycji. Jeśli jednak system się sprawdzi, to możliwe, że sieć wprowadzi go do sklepów o największym potencjale rozwoju.

System głosowy to niejedyna nowość. We wspomnianej placówce operator umieścił kilka ekranów, mi.in. nad boksami kasowymi, na których wyświetlane są bieżące promocje i oferta produktowa. Ciekawostkę stanowi także wyposażony w ekran stojak na gazetki, który znajduje się w przedsionku sklepu.

Jednocześnie w niektórych sklepach biedronki można znaleźć niewielkie ekrany zamontowane na boksach kasowych, które wyświetlają listę zakupionych produktów, a także zachęcają klientów do oceny jakości obsługi.

- Ekran przy kasach informuje o aktualnie skanowanych produktach i wartości koszyka zakupowego i tutaj chodzi o komfort kupującego. Dzięki ładnymi i długim opisom produktów, a nie krótkim, kasowym, klient szybciej może zweryfikować cenę i wielkość koszyka jeszcze w trakcie skanowania, a nie po zakończeniu transakcji. Moment oczekiwania na płatność i samego płacenia jest najmniej miły z całego procesu zakupowego, tak więc większa transparentność tego procesu jest wyjściem w kierunku większej satysfakcji klienta - ocenia Marcin Dobek.

Rozwiązania, które znajdują się w sklepie Biedronki, nie są niczym nowym w kontekście tego co dzieje na rynku, pokazują jednak, że Biedronka widzi potrzebę coraz bliższego kontaktu z klientem, szuka możliwości zaoferowania mu jak największej liczby komunikatów, które mogą skłonić go do zakupu. Jednocześnie stara się poprawić tzw. customer expirience. Sklep Biedronki wygląda już jak nowoczesny supermarket typu proximity, a nie klasyczny dyskont, działający w modelu maksymalnie low-costowym.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 24

  • 17
    BARDZO PRZYDATNY
  • 4
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Britcom5 1 5 miesięcy temuocena: 80% 

    Biedronka to lepiej niech zainwestuje w kasjerki

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"