REKLAMAPEKAES - baner glówny 16-30.09.2019

PRAWO I FINANSE

prawo i finanse w handlu

 

21 sierpnia 2019, 13:44

Zdaniem posła Jerzego Małeckiego reklama piwa wywołuje skojarzenia z relaksem

Zdaniem posła Jerzego Małeckiego reklama piwa wywołuje skojarzenia z relaksem (Pixabay.com)

Poseł Jerzy Małecki złożył interpelacje do ministra zdrowia w sprawie reklamy piwa. Zwrócił uwagę na problem zakazu reklamy piwa wywołującej skojarzenia z relaksem. W odpowiedzi Ministerstwo poinformowało, że obecnie w resort nie prowadzi prace legislacyjnych w zakresie zmiany przepisów.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

Zgodnie ze stanowiskiem Komisji Etyki Reklamy w sprawie reklamy Grupy Żywiec SA, ustawa nie zabrania pokazywania w reklamie piwa osób wypoczywających czy też osób pijących piwo. Zakazane jest natomiast „wywoływanie skojarzeń z relaksem lub wypoczynkiem”.

– Praktyka pokazuje, że reklamodawcy wykorzystują nieostry charakter, a co za tym idzie, możliwość szerokiej interpretacji sformułowania „wywołująca skojarzenia z relaksem lub wypoczynkiem”. W konsekwencji prowadzi to do sytuacji, w której obowiązujące przepisy są lekceważone” – napisał poseł Jerzy Małecki.

Poseł zwrócił się do Ministerstwa z interpelacją w sprawie stanowiska resortu w tej sprawie. Zbigniew J. Król podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia odpowiedział, że „Ministerstwo Zdrowia na bieżąco monitoruje kwestie dotyczące reklamy napojów alkoholowych i związane z nią nadużycia. PARPA od 2012 r. złożyła 82 zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa z art. 452 ustawy tj. prowadzeniu reklamy lub promocji napojów alkoholowych wbrew postanowieniom zawartym w art. 131 ustawy. Kilkukrotnie zawiadomienia te dotyczyły produktów z kategorii piw bezalkoholowych. Z niepokojem należy wskazać, że w przypadku zdecydowanej większości ww. postępowań, zostały one umorzone lub odmówiono ich wszczęcia.”

Resort poinformował również, że nie są prowadzone prace legislacyjne w zakresie zmiany przepisów w których uregulowanie znajdują warunki prowadzenia reklamy piwa. Niemniej jednak kwestia ta poddawana jest bieżącej analizie. Obecnie w Senacie prowadzone są prace legislacyjne nad projektem ustawy o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w którym zaproponowano umieszczanie informacji o szczególnej szkodliwości spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży lub karmiące piersią, na reklamach piwa oraz na opakowaniach napojów alkoholowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony