REKLAMAVitakraft - Baner główny - Poesie (sierpień 2019)

(fot. mat. prasowe Carrefour)

Polacy zwracają uwagę na informacje o produktach spożywczych i chcą wiedzieć więcej o żywności, którą kupują. To główny wniosek z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Inquiry we współpracy z ITBC Communication. Konsumenci interesują się zwłaszcza składem produktów i ich działaniem prozdrowotnym. Skąd czerpią wiedzę o żywności? Przede wszystkim z etykiet i od rodziny, ale za najbardziej wiarygodne źródło wiedzy uznają lekarzy i dietetyków.

REKLAMA

Czy Polacy zwracają uwagę na informacje o produktach spożywczych? Agencja badawcza Inquiry, we współpracy z ITBC Communication, zapytała o to konsumentów podczas badania „Wiemy, co jemy? Polacy o potrzebie informacji”. Zdecydowana większość respondentów – bo aż 91 proc. – odpowiedziała pozytywnie. Najważniejszy dla nich okazał się skład produktu – 90 proc. badanych sprawdza, czy dana żywność zawiera jakieś dodatki. Równie istotne dla osób, które wzięły udział w badaniu, było działanie prozdrowotne produktu (83 proc.) i zawartość składników odżywczych (82 proc.). Konsumenci interesują się też krajem pochodzenia żywności (74 proc.) i sposobem jej produkcji – 76 proc. badanych chciałoby wiedzieć, czy dany produkt został wyprodukowany w sposób tradycyjny.

Głównym źródłem wiedzy o produktach spożywczych są dla konsumentów etykiety na opakowaniach. Sprawdza je ponad połowa respondentów. Wśród ważnych źródeł informacji o żywności respondenci wymieniają też programy telewizyjne o tematyce kulinarnej (32 proc.), znajomych i rodzinę (30 proc.) oraz internet – strony tematyczne, np. kulinarne (29 proc.).

Za najbardziej wiarygodne źródło wiedzy o produktach spożywczych konsumenci uważają porady lekarzy i dietetyków (41 proc.). Wysoko na skali wiarygodności plasują się też etykiety na opakowaniach produktów (38 proc.) i porady znajomych/rodziny (34 proc.). Polacy ufają też stronom internetowym (27 proc.)
oraz programom telewizyjnym poświęconym tematyce kulinarnej (25 proc.).

– Polscy konsumenci stykają się z mnóstwem informacji na temat produktów spożywczych i sami przyznają, że trudno im jest odróżnić, które z nich są wiarygodne. Sytuacji nie ułatwiają zmieniające się mody, a także działalność wszelkiego rodzaju samozwańczych „ekspertów”. Tymczasem potrzeba wiedzy jest ogromna. Chcemy wiedzieć, czy to, co jemy, jest zdrowe dla nas i dla naszych dzieci. Mając poczucie coraz większego zanieczyszczenia środowiska, szukamy oazy naturalności. Wnikliwe czytanie etykiet to już norma, a coraz częściej z pomocą przychodzą nowe technologie – mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu w Inquiry.

Raport „Wiemy, co jemy? Polacy o potrzebie informacji” obejmuje wyniki ankiety internetowej zrealizowanej przez agencję badawczą Inquiry na panelu YouGov, we współpracy z ITBC Communication, w maju 2019 roku, na próbie ogólnopolskiej 551 osób.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony