REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny

(fot. ŁR)

Produkty należące do kategorii tzw. zdrowej żywności to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku spożywczego. „Zdrowa żywność” to już nie tylko moda, ale dla wielu konsumentów podstawa codziennego odżywiania. Potencjał tej kategorii jest ogromny.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Konsumenci mają czasami problem ze zdefiniowaniem tego, co właściwie kryje się pod hasłem „zdrowa żywność”. Definicji jest wiele, więc w ramach uogólnienia przyjmiemy, że są to produkty wytwarzane metodami naturalnymi i tradycyjnymi, które w procesie produkcji nie zostały wysoko przetworzone, a także żywność funkcjonalna (superfoods) oraz wyroby przeznaczone dla osób, które cierpią na wybrane schorzenia lub nietolerancje pokarmowe.

Już nie nisza

Po tzw. zdrową żywność sięga coraz więcej osób. Jak zwraca uwagę Paweł Waśko, menadżer w dziale merchandisingu ASM Sales Force Agency, w sklepie oczekują oni ekspozycji takich wyrobów w jednym miejscu. – Coraz szerszy asortyment tego typu wyrobów w sklepach wielkopowierzchniowych to odzwierciedlenie trendu, który obserwujemy od kilku lat. Produkty prozdrowotne i ekologiczne kupują już nie tylko konsumenci, którzy cierpią na nietolerancje pokarmowe, ale również wszyscy ci, którzy chcą dobrze się odżywiać – mówi Paweł Waśko. Koniunkturę odczuwają producenci wyspecjalizowani w segmencie „bio”, „eko”, „organic”. Firmy, które przez ostatnich 10 lat funkcjonowały na tym rynku, dopiero teraz nabierają rozpędu, pojawiają się też nowi gracze. Przykładowo, niedawno Mokate wprowadziło na rynek markę Fitmania. Jak wyjaśniają przedstawiciele firmy, to produkty przygotowane z myślą o konsumentach, dla których zdrowe odżywianie jest ważne, ale nie zawsze mają czas, by przygotować pełnowartościowe posiłki. W linii znaleźć można zarówno owsianki w kilku smakach, jak i smoothie w dwóch warzywno-owocowych odmianach czy produkty wspomagające zdrowe funkcjonowanie organizmu. Całość przygotowana jest w oparciu o naturalne składniki, bez dodatku sztucznych barwników i konserwantów. Z kolei Purella Food rozwija linię produktów Enjoy Pure Life, proponując coraz ciekawsze kombinacje smakowe z dodatkiem superfoods. Nowe batony raw zawierają takie składniki jak: chia, jagody goji, surowe kakao, żurawina, morele, chlorella, orzechy nerkowca czy siemię lniane.

Rosnąca konkurencja

W ciągu ostatniej dekady liczba rodzimych producentów wytwarzających żywność bez udziału środków chemicznych, na nieskażonych nawozami glebach zwiększyła się o 576 proc., a zakładów przetwórstwa ekologicznego – o 780 proc. Łącznie w Polsce działa około 200 przedsiębiorstw o zasięgu krajowym oraz blisko 800 niezależnych sklepów specjalistycznych prowadzących sprzedaż wyrobów certyfikowanych. Zatem na powiększającym się rynku „zdrowej żywności” dynamicznie rośnie i konkurencja. Firmy aspirujące do czołówki, aby się wyróżniać, muszą śledzić trendy i błyskawicznie na nie reagować. To z kolei wymusza na producentach inwestycje w nowoczesne zaplecze technologiczne. Mokate w ciągu ostatnich dwóch lat zainwestowało ponad 100 mln zł w rozwój i innowacje. – Dzięki temu jesteśmy w stanie oferować naszym klientom wysokiej jakości, nowoczesne i zdrowe produkty – wskazują przedstawiciele firmy. Producentów kusi w kategorii „zdrowej żywności” m.in. to, że wrażliwość konsumentów na cenę nie jest w ich przypadku znacząca. Jak zauważa Łukasz Walczak, członek zarządu firmy Look Food, tutaj priorytet stanowi jakość i działanie produktu. Oczywiście część produktów zaliczających się do kategorii superfoods nie należy do najtańszych, co wynika z wysokich kosztów uprawy, konieczności zastosowania drogich procesów technologicznych oraz miejsca pochodzenia. Należy jednak zauważyć, że większość oferowanych produktów jest w przystępnych cenach. Przykładem może być jarmuż marki Look Food. – Oferujemy go w postaci proszku w wygodnym opakowaniu ułatwiającym przechowywanie. Konsument wykorzystuje tyle produktu, ile potrzebuje w danej chwili, nic nie marnując – komentuje Łukasz Walczak.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"