REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)
Cyganiak, dyrektor komercyjny Nielsen Connect w Polsce

Cyganiak, dyrektor komercyjny Nielsen Connect w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Rynek słodyczy i przekąsek jest zdominowane przez wielkich graczy i ikoniczne marki, jednak nowe produkty wciąż mają szansę na nim zaistnieć - przekonuje Marcin Cyganiak, dyrektor komercyjny Nielsen Connect w Polsce. Jego zdaniem kluczowe jest, aby producenci poszukujący swojej niszy na rynku, tworzyli produkty w oparciu o kluczowe trendy konsumenckie, takie jak zdrowie, convenience i premiumizację.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Według Cyganiaka, trend prozdrowotny należy rozumieć jako "skłonność konsumentów do tego, żeby poszukiwać zdrowszych odpowiedników, czy prostszych receptur". - Widzimy to w kategoriach, które rosną bardzo dynamicznie. Rosną kategorie orzechów, batonów impulsowych specjalistycznych, batonów funkcjonalnych. Konsumenci w pewnym sensie szukają zastąpienia dla produktów, które postrzegają jako nieco mniej zdrowe - tłumaczy ekspert.

Z kolei trend convenience, jak opowiada przedstawiciel Nielsena, polega "na zastępowaniu bardzo często posiłków pełnych, zasiadanych przy stole, przez snacking - przekąski szybkie i w biegu". Jak wskazuje Marcin Cyganiak, temu trendowi bardzo mocno sprzyja polski model zakupowy, czyli model bardzo częstych zakupów - przeciętny Polak robi zakupy aż 39 razy w miesiącu.

- Trzeci trend to premiumizacja. To słowo odmieniane przez wszystkie przypadki, ale nie przez przypadek, bo to słowo ma zastosowanie również do kategorii słodyczowych i przekąskowych, tak jak do wielu, wielu innych kategorii spożywczych. Premiumizacja to poszukiwanie nowych wartości, to poszukiwanie lepszego składu, to poszukiwanie nowych doznań, czy nowych funkcjonalności produktów - komentuje Marcin Cyganiak.

Więcej w materiale wideo.

ZAŁĄCZNIK DO ARTYKUŁU

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony