REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)

Okolicznościowe zestawy produktów pozwalają detalistom przyciągnąć uwagę konsumentów i odróżnić się od konkurencji, która w tym samym czasie sprzedaje alkohol bez dodatków.

REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)
Prezent dodany do butelki alkoholu to dla klienta silny bodziec zakupowy

Prezent dodany do butelki alkoholu to dla klienta silny bodziec zakupowy (fot. Pixabay)

Większość klientów, szukających alkoholu na prezent, woli zestaw z tzw. wartością dodaną niż „goły” produkt – wynika z obserwacji detalistów. Zestawy upominkowe mogą mieć różną formę i zawartość, jednak nieodzownym ich elementem jest alkohol i to on, a nie dodatek, powinien dominować. Coraz rzadziej się zdarza, że producenci umieszczają na etykietach świąteczne akcenty typu choinki – dziś bardziej liczą się wszelkiego rodzaju dodatki i specjalne, oryginalne opakowania. Przykładem może być marka Jack Daniel’s, która w tym roku przygotowała kilka zestawów prezentowych w różnych cenach, np. butelkę w metalowym opakowaniu z dwiema szklankami czy zestaw „muzyczny” – butelkę w opakowaniu przypominającym futerał gitary.

Opakowania prezentowe znanych marek są mile widziane, co potwierdzają dane sprzedażowe dotyczące whiskey Jack Daniel's. Sugerujemy detalistom oferowanie kilku zestawów jednej marki, aby konsument mógł wybrać to, co mu najbardziej pasuje. Opakowania prezentowe to produkt sezonowy, zatem wskazana jest obecność w gazetce handlowej i dodatkowa ekspozycja w sklepie, aby pokazać ofertę i zachęcić do zakupu – mówi Kamil Mruk, marketing manager odpowiedzialny za markę Jack Daniel's. Pytanie, czy detaliści zdają sobie sprawę z potencjału opakowań prezentowych. – Patrząc na powodzenie, jakim cieszą się zestawy prezentowe Jack Daniel's, myślę, że tak. Zresztą świadczą o tym również nasze statystyki – przekonuje ekspert.

Szkło z wyższej półki
Nie można jednoznacznie stwierdzić, jaki typ zestawów prezentowych najczęściej wybierają konsumenci. Jest to bowiem uzależnione nie tylko od grubości portfela kupującego, ale także gustu osoby, która ma być obdarowana (jak i gustu obdarowującego). Jedni stawiają na praktyczniejsze rozwiązania typu butelka plus kieliszki (w przypadku wódki) lub szklaneczki (w przypadku whisky). Nie mogą to być oczywiście zwykłe kieliszki i szklaneczki, ale takie, na widok których konsument pomyśli: „To na pewno szkło z wyższej półki”. Konsument, kupując taki zestaw, dostaje nie tylko prezent, ale również gwarancję, że szklaneczki w zestawie to specjalistyczne szkło do whisky. Jest to o tyle istotne, że wiedza na temat tego trunku jest jeszcze znikoma wśród polskich konsumentów. Może to wydać się dziwne, ale trudno na własną rękę znaleźć odpowiednie szklanki do whisky. W tym celu trzeba iść do specjalistycznego sklepu i zadać pytanie sprzedawcy, a to wymaga już pokonania bariery wstydu…

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~kos 1 ponad rok temu

    Co się dziwić. Czas świąt jest gorącym czasem i warto prezenty kupić wczesniej. Jesteście ciekawi wydatków świątecznych u polaków i innych krajów ? Jeżeli tak to zapraszam do wypełnienia ankiety https://www.ferratum.pl/blog/2... . Proste kilka pytań a w zamian można otrzymać ipada, więc baaardzo opłacalne :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony