REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

Będące w potężnych kłopotach finansowych ZM Henryk Kania porozumiały się z sieciami handlowymi, które dystrybuują produkty producenta wędlin z Pszczyny. – Sieci handlowe zaakceptowały podwyższenie cen – poinformował w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Henryk Kania, główny akcjonariusz i szef rady nadzorczej ZM Henryk Kania. Zakłady błyskawicznie otworzył postępowanie układowe, a także rozmawiają z inwestorem.

REKLAMAROS-SWEET (MORESO) - Belka w artykułach (14-30.06.2019)
Henryk Kania, główny akcjonariusz i szef rady nadzorczej ZM Henryk Kania

Henryk Kania, główny akcjonariusz i szef rady nadzorczej ZM Henryk Kania (ZM Henryk Kania)

Jak pisze „Rzeczpospolita” żeby poprawić marżowość, spółka chce zmienić ceny swoich produktów na półkach. Zakłada renegocjację kontraktów z wszystkimi dostawcami, od surowców po opakowania, jednocześnie chce aktualizować cenniki u klientów. Zwiększenie produkcji dałoby z kolei szansę na powrót na półki sklepowe. I tu kolejny ważny punkt – warunki współpracy z sieciami handlowymi. Spółka nawet w oficjalnych komunikatach giełdowych twierdziła, że w obecne problemy wpędziły ją błyskawicznie rosnące ceny mięsa, a to sprawiło, że z jednej strony musiała więcej płacić dostawcom, nie zmieniały się zaś ceny produktów w sklepach zagwarantowane umowami.

Henryk Kania wskazał, w rozmowie z „Rz”, że „w ostatnich 2-3 latach doszło do dużej wojny cenowej w Polsce między sieciami handlowymi, co miało negatywny wpływ na marże ZM Henryk Kania, a zdecydowana większość przychodów firmy pochodzi właśnie od nich. Jak podkreślił szef rady nadzorczej, spółka jest już „po renegocjacjach cen dostaw produktów do wszystkich sieci, a efekt jest zadowalający, bo dystrybutorzy zgodzili się podnieść ceny, a niektórzy także skrócić terminy płatności.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~gija888 2 4 dni temu

    Tak to jest być dostawcą do sieci.... czytaj chodzić na postronku. Wcześniej czy później większość dostawców skończy tak samo lub przy odpowiednim poziomie zakupów sieć wybuduje własny zakład piekarniczy, mięsny czy inny. Poza tym jak sieć dużo kupuje u jednego dostawcy to tak naprawdę byt dostawcy jest uzależniony własnie od tych zamówień i wtedy sieć działająca z pozycji siły jeszcze więcej naciska na obniżenie ceny. Dogadanie się z Kanią i przystanie na podwyżkę cen to typowa akcja budująca świadomość klientów że sieć jest opiekuńcza i dba oraz pomaga w trudnych sytuacjach dostawcy. Tak naprawdę chodzi tutaj sieciom o zapewnienie sobie dostaw, bo co jeśli taki Kania upadnie? Sieci z dnia na dzień zostają bez towaru. Dopiero wypowiedzenie kredytowania przez Alior Bank zmusiło sieci do takiej taktyki se strony sieci. Chociaż jestem przekonany że na pewno warunki podwyżki są mega obwarowane na korzyść znów sieci.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~EW$HG 1 4 dni temuocena: 50% 

    Mysle, ze to najwyzsza pora. Asertywnym trzeba byc i nie bac sie podnoscic cen!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony