REKLAMAHELIO - MASY - BANER GŁÓWNY (24.02 - 01.03.2020)
.

. (fot. Pixabay CC0)

Według danych GUS w styczniu odnotowano poprawę przyszłych nastrojów konsumenckich, przy jednoczesnym niewielkim pogorszeniu obecnych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Dla większości składowych indeksu nadal dominują optymistycznie nastawieni konsumenci. 

REKLAMAPREMIUM ROSA - Belka w artykułach - 19.02. - 04.03

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) ukształtował się na poziomie 3,7 i był o 0,6 pkt proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca. Wynik wyprzedzającego wskaźnika (WWUK) – w porównaniu z grudniem wzrósł o 0,2 pkt. proc. do poziomu -0,6.

Wśród składowych bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej największy wzrost odnotowano w przypadku oceny obecnej sytuacji finansowej. Największe spadki miały miejsce w przypadku oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów.

W ocenie wyprzedzającej na podwyższenie wskaźnika miesiąc do miesiąca, najbardziej wpłynęła ocena przyszłego poziomu bezrobocia. Z kolei w kierunku spadku wskaźnika oddziaływała ocena przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony