REKLAMAVFK - baner główny

HANDEL I DYSTRYBUCJA

handel za granicą

 

12 października 2017, 15:09

flaga UE

flaga UE (fot. fot. H.Dahlstrom/Flickr, na lic. CC BY-2.0)

Myśląc o żywności z Unii Europejskiej, konsumenci często nie zdają sobie sprawy, że na rynku dostępne są także produkty z tzw. krajów ultraperyferyjnych UE. Aby ich głos był bardziej słyszalny, postanowiły one połączyć siły i uruchomiły kampanię informacyjną, której celem jest promocja produktów pochodzących z tych krajów oraz zwiększenie świadomości europejskiego znaku jakości dla produktów, pochodzących z tych obszarów.

REKLAMATARGI KIELCE (FPL) - belka w artykułach

Gwadelupa, Martynika, Majotta, Gujana Francuska, Reunion, Saint – Martin (Francja) Azory, Madera (Portugalia) i Wyspy Kanaryjskie (Hiszpania) – wszystkie te tereny łączy to, że choć formalnie znajdują się daleko od kontynentalnej Europy, to wszystkie wschodzą w skład Unii Europejskiej. Regiony te podlegają normom prawnym, obowiązującym w UE, zaś obywatele Unii mogą bez przeszkód korzystać z unikatowych zalet tych miejsc.

Produkty pochodzące z tych terenów oznaczane są specjalnym certyfikatem RUP. To gwarancja wysokiej jakości. Można ją znaleźć chociażby na bananach z Gwadelupy czy Martyniki. Znak RUP jest też potwierdzeniem, że producent spełnia standardy UE, przestrzega praw pracowniczych oraz aspektów zdrowotnych. Produkty te są wytwarzane tradycyjnymi metodami z uwzględnieniem lokalnej bioróżnorodności.

Problem w tym, że symbol nie jest zbyt rozpoznawalny. I to właśnie chcą zmienić kraje ultraperyferyjne UE. Celem jest zwiększenie popularności tego znaku i zachęcenie konsumentów do nabywania produktów z tych rejonów świata. Akcja zostanie przeprowadzona w latach 2017-2019 w dosyć nietypowy sposób. Jej logo zostało umieszczone na sztandarowym miejscu historycznego trójmasztowca Le Marite, który w ciągu dwóch lat zawinie do 18 portów w sześciu krajach, w tym także do Polski. Będzie można na nim obejrzeć wystawę fotograficzną, prezentującą produkty z opisywanych rejonów świata. Program zakłada też realizację warsztatów edukacyjnych dla dzieci. Poprzez zabawę mają lepiej poznać kraje ultraperyferyjne. Organizatorzy zapewniają także o swojej obecności na targach spożywczych. Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej oraz organizacji zrzeszających producentów bananów – UGPBAN (Gwadelupa i Martynika), GESBA (Madera) i ASPROCAN (Wysypy Kanaryjskie).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"