REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09

Pod chwytliwym, przyciągającym uwagę hasłem „food in the nude” – czyli „żywność na golasa” – kryje się pożyteczna inicjatywa, zainicjowana w nowozelandzkiej sieci supermarketów New World. W niektórych placówkach udało się wyeliminować opakowania z plastiku w przypadku dosłownie wszystkich warzyw i owoców z oferty sieci. Co istotne, sprzedaż niektórych warzyw w ramach konceptu „food in the nude” wzrosła nawet o 300 proc.! – relacjonuje New Zealand Herald.

REKLAMA
Dział owocowo-warzywny w markecie New World, Bishopdale, NZ

Dział owocowo-warzywny w markecie New World, Bishopdale, NZ (Żródło: newworld.co.nz)

– Rok po roku monitorujemy sprzedaż tych kategorii produktowych i po wprowadzeniu konceptu „food in the nude” zauważyliśmy potężne wzrosty. Przykładowo, sprzedaż wiosennej cabulki wzrosła aż o 300 proc. Znacznie wyższa była sprzedaż całego szeregu świeżych warzyw – zapewnia Nigel Bond, właściciel marketu New World w miejscowości Bishopdale, pionier akcji „food in the nude” w rozmowie z New Zealand Herald.

Detalista przekonuje, że pierwszym motywem rezygnacji z opakowań nie były względy ekologiczne, tylko wspomnienia z dzieciństwa, gdy razem z ojcem kupował warzywa i owoce na targu i był oszołomiony świeżymi zapachami i mnóstwem kolorów. Doszedł do wniosku, że plastikowe opakowania, choć są higieniczne, odbierają konsumentom te doznania. Uwzględnił też kwestie plastikowych śmieci i podjął działania, by całkowicie wyeliminować ich wykorzystanie na stoisku owocowo-warzywnym.

– Gdy ustawiliśmy nowe regały, pozwalające na ekspozycję warzyw i owoców bez opakowań z plastiku, baliśmy się trochę, że cały projekt zakończy się katastrofą i klienci od nas odejdą. Tymczasem dosłownie zwaliło ich z nóg, byli zachwyceni. W całej 30-letniej karierze kupieckiej nie zdarzyło mi się, by tak prosta zmiana wywołała tak pozytywny odzew konsumentów – cieszy się Bond.

Detalista przekonał dostawców warzyw i owoców, by zrezygnowali z pakowania swoich produktów w plastik, uzgodnił z nimi nowe sposoby dostaw i skonstruował regały, które są wyposażone zarówno w systemy chłodzenia, jak i specjalne spryskiwacze, które utrzymują właściwy poziom wilgotności towaru. Dzięki temu udało się wyeliminować większość opakować z plastiku, są stosowane jedynie w przypadku taki produktów jak jagody czy winogrona, a także niektóre mniejsze odmiany pomidorów. Są jednak wykonane z tworzyw podlegających pełnemu recyklingowi – wylicza New Zealand Herald.

Źródło: nzherald.co.nz

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~rolnik szuka biedronki 1 6 miesięcy temu

    U nas od lat na każdym rynku jest "żywność na golasa". Wystarczy po dwie biedronki w każdym mieście dedykować na obiekty handlu żywnością prosto od rolnika i będziemy "jazzy", a rolnicy pojawią się w nich w mgnieniu oka.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony