REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny (kwiecień 2018)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

 

13 kwietnia 2018, 11:12

wiadomoscihandlowe.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹

(fot. materiały prasowe)

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu 2018 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, obniżyły się o 0,1 proc. - podał GUS. W takim ujęciu żywność i napoje bezalkoholowe potaniały o 0,1 proc., a napoje alkoholowe i tytoniowe zdrożały o 0,1 proc.

REKLAMARTA - belka w artykułach - kwiecień 2018

W porównaniu z marcem 2017 r., w marcu 2018 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 1,3 proc. W ujęciu rok do roku żywność i napoje bezalkoholowe podrożały w marcu o 3,7 proc., a ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych zwiększyły się o 0,9 proc.

W minionym miesiącu spośród kategorii żywnościowych największe wzrosty cen w porównaniu z lutym br. zanotowały: mięso drobiowe (1,5 proc.), mięso wieprzowe (1,3 proc.), makarony i produkty makaronowe (0,5 proc.), oraz kawa, wody mineralne lub źródlane (po 0,3 proc.). Z kolei najbardziej potaniały: cukier (2,7 proc.), owoce (1,1 proc.), oraz masło (1 proc.).

W zestawieniu z marcem 2017 r., potaniały w marcu 2018 r. tylko nieliczne produkty. Wyróżnia się wśród nich cukier, którego cena spadła o 30,1 proc. Oprócz tego taniej Polacy płacili za mąkę (spadek cen o 0,8 proc.) i warzywa (spadek o 0,2 proc.). Znacznie podrożały natomiast jaja (31,1 proc.) i masło (20,8 proc.).

Przypomnijmy, że w lutym br. ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły o 3,4 proc. rok do roku, za to zmalały o 0,4 proc. w porównaniu ze styczniem 2018 r.

W marcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały niższe ceny w zakresie transportu (o 0,7 proc.) oraz mieszkania (o 0,2 proc.), które obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,06 p. proc. i 0,05 p. proc. Wyższe ceny w zakresie odzieży i obuwia (o 2,3 proc.) podwyższyły ten wskaźnik o 0,11 p. proc.

W całym pierwszym kwartale 2018 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 1,5 proc. W przypadku żywności i napojów bezalkoholowych wzrost cen wyniósł 3,9 proc., a w przypadku napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych 1,1 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"