14.03.2017 / 13:52
StoryEditor

Paul Clarke z firmy Okado prezentuje wizję autonomicznej logistyki dla e-handlu żywnością

Paul Clarke (Youtube/Wired UK)
Paul Clarke, dyrektor ds. technologii w Ocado, prezentuje supernowoczesne, całkowicie zautomatyzowane centrum logistyczne, budowane przez firmę Ocado – brytyjski supermarket online, największego na świecie sprzedawcę żywności online – które służyć będzie do obsługi logistycznej zamówień składanych na platformie Internetowej Ocado. W tym także zamówień na świeże artykuły spożywcze!

W ogromnej hali 7,5 tys. kontenerów przemieszczać się będzie jednocześnie w systemie przenośników o łącznej długości 25 km.

– Chodzi o to, by maksymalnie uprościć i usprawnić procedury nabywania produktów spożywczych w naszym sklepie online. Aby dla naszych klientów zakupy były łatwe i przyjemne, konieczne było opracowanie niezwykle złożonego mechanizmu, w skład którego wchodzą dane, algorytmy, programy uczenia się maszyn i inne oprogramowanie. Całość jest swojego rodzaju technologiczną górą lodową, z której klienci widzą tylko mały wierzchołek. Cały system został opracowany i wdrożony własnymi siłami firmy – wyjaśnia Paul Clarke, dyrektor ds. technologii w Ocado..

Menedżer opowiada o specyfice e-handlu żywnością i trudnościach logistycznych z tym związanych. Roztacza wizję – fascynującą, choć także trochę niepokojącą – inteligentnych systemów, niemal autonomicznie realizujących zakupy w imieniu klienta na podstawie jego przeszłych zachowań. Mówi o robotyzacji, współpracy maszyn, logistyce ostatniej mili, inteligentnych półkach sklepowych, nie mniej inteligentnych kuchniach i innych elementach składających się na handel przyszłości. Bardzo już nieodległej przyszłości.

Zapraszamy do obejrzenia tego niezwykle interesującego wideo (w jęz. angielskim).

19. kwiecień 2024 20:00