1/16Norma, ostatni niemiecki hard dyskont
2/16Już na początku sklepu Norma eksponuje tradycyjne niemieckie kategorie śniadaniowe w bliskiej odległości od siebie - kawę, smarowidła do pieczywa i wypieki.
3/16W porównaniu do liderów w kanale dyskontowym, piekarnia bake-off oferuje znacznie mniej produktów, około 20 pozycji.
4/16W alejce wejściowej Norma eksponuje swoje tygodniowe i sezonowe promocje na paletach lub stołach. Wyjątkiem są ekspozycje ćwierćpaletowe oznaczone marką dostawców.
5/16W pierwszej połowie tylnej części sklepu Norma eksponuje na stołach promocje na produkty nieżywnościowe i spożywcze. Wydrukowane plakaty z tygodniowymi promocjami służą jako wskazówki dla klientów.
6/16Produkty sezonowe najbardziej poszukiwane przez konsumentów są promowane za pomocą metek cenowych ze zdjęciami, pieczęci DLG i certyfikatów Fair Trade.
7/16Asortyment alkoholi składa się niemal wyłącznie z regionalnych marek, których nie oferują inne dyskonty. W asortymencie brakuje topowych międzynarodowych marek.
8/16W dziale win żadna butelka nie kosztuje więcej niż 5 euro. Więcej win premium jest sprzedawanych jako pojedyncze butelki, podczas gdy reszta zapasów jest eksponowana w kartonach. Wina miesiąca są eksponowane w alejce i mają wyższe ceny niż standardowy asortyment.
9/16Pomimo minimalistycznego wystroju sklepu, Norma konsekwentnie podkreśla swoje deklaracje jakości na każdej półce. Nagrody DLG i certyfikaty Fairtrade są eksponowane na półce, tutaj dla czekolady mlecznej marki własnej Excelsior.
10/16Dla wydajności asortyment żywności w temperaturze pokojowej/suchej jest eksponowany na trzech poziomach, o jeden mniej niż w innych dyskontach. Każdy artykuł jest sprzedawany w jednym opakowaniu zbiorczym, gotowym do umieszczenia na półce. Średniej klasy regionalne marki i marki własne stanowią 90 proc. stałego asortymentu.
11/16Druga połowa tylnej części sklepu jest poświęcona produktom chłodzonym i mrożonym. Niskie zamrażarki zapewniają niezakłócony widok na chłodziarki ścienne.
12/16Chłodzone asortymenty zawierają kilkadziesiąt artykułów typu convenience, skupiając się na tradycyjnych smakach i przepisach.
13/16W odpowiedzi na rosnącą inflację, Norma wprowadziła na rynek w drugiej połowie 2022 roku swoją markę własną ”my smile” dla wędlin.
14/16Mimo relatywnie mniejszej powierzchni sklepów, alejki są szersze niż w innych dyskontach, co pozwala umieścić drugą ekspozycję pełnopaletową.
15/16Standardowe asortymenty w środkowym przejściu oferują szeroki wybór produktów do pieczenia i gotowania.
16/16Dział owoców i warzyw znajduje się tuż przed kasą. Pomimo wydajnego, pozbawionego zbędnych dodatków merchandisingu, asortyment obejmuje wiele produktów ekologicznych.