1/16Odwiedzany sklep Lidl w najnowszym koncepcie znajduje się w centrum handlowym.
2/16Nowo zaprojektowany dział owoców i warzyw znajduje się przy wejściu do sklepu. Artykuły promocyjne są prezentowane pod hasłem ”Aus unserer Werbung” (z naszej reklamy)
3/16Stacja wypiekowa nosi nazwę ”Unser Brot” (nasz chleb). Pierwsze elementy półki zawierają cotygodniowe promocje, słodkie i słone przekąski. Artykuły ekologiczne, których ceny na rynku niemieckim znacznie wzrosły, są umieszczane pod koniec przepływu klientów.
4/16W tylnej połowie sklepu półki promocyjne zostały obrócone o 90 stopni, aby zapewnić większą widoczność asortymentów nieżywnościowych. Pierwsze dwa rzędy półek są zarezerwowane dla promocji nieżywnościowych rozpoczynających się odpowiednio w poniedziałki i czwartki, podczas gdy trzeci rząd jest przeznaczony dla promocji żywnościowych.
5/16W przypadku, gdy aktualny artykuł promocyjny non-food nie jest dostępny, klienci mogą poprosić przy kasie o kupon, który pokrywa koszty dostawy i zamówić odpowiedni artykuł online z bezpłatną dostawą.
6/16W tylnym rogu sklepu wszystkie promocje z asortymentu świeżego są zgrupowane razem. Promocyjny czerwony kolor sygnałowy jest już widoczny z pierwszej części sklepu.
7/16Czwarty rząd, jako nowy element, zawiera pionową jednostkę chłodzącą równolegle do standardowych chłodziarek ściennych. Ten półzamknięty układ półek nie tylko pozwala na prezentację większej ilości świeżych produktów, ale także zmniejsza zużycie energii.
8/16Asortyment mięsa, drobiu i ryb jest eksponowany z tyłu półki, w pełnoprzejściowej lodówce ze szklanymi drzwiami i wysokiej jakości wykończeniem w kolorze antracytowym. Różne rodzaje mięsa są oznaczone kolorami, aby ułatwić nawigację. Ponadto Lidl podkreśla czteroelementową etykietę dobrostanu zwierząt dla ”świadomych zakupów”.
9/16Lidl używa elektronicznych etykiet półkowych dla całego asortymentu – produktów w temperaturze pokojowej, schłodzonych i mrożonych. Standardowe ceny są wyświetlane na biało, ceny promocyjne na czerwono.
10/16Aby wyróżnić produkty ekologiczne, Lidl opracował specjalną zieloną plastikową ramkę dla etykiet ESL.
11/16Dział win o nazwie ”Weinstrasse” (Szlak Winny) oferuje kartony z winem na najniższej półce i pojedyncze butelki na wyższych półkach. Wina premium w cenie 5 euro i więcej są sprzedawane w specjalnych drewnianych oprawach.
12/16Jeśli chodzi o dział win, butelki w dziale alkoholi mogą być ustawione w ramach. Alkohole o wysokiej wartości są wyposażone w etykiety zabezpieczające.
13/16W drodze powrotnej do kasy Lidl umieścił mrożonki w dwóch stojących szafkach chłodniczych naprzeciwko siebie. Podobnie jak w przypadku asortymentu produktów o temperaturze pokojowej, artykuły promocyjne są podzielone na oferty rozpoczynające się w poniedziałek i czwartek.
14/16Przy kasie Lidl przeznaczył koniec półki na duże paczki dla rodzin.
15/16Strefa kasowa jest otwarta, podzielona na trzy kasy samoobsługowe i jedną tradycyjną. W pokazanym układzie kasy samoobsługowe akceptują jak dotąd tylko płatności kartą.
16/16Aby ułatwić dostosowanie się do technologii, firma Lidl ponumerowała poszczególne kroki procesu samoobsługowej kasy i dodała instrukcje dla klientów.