REKLAMAIVECO - Baner główny - ALL INCLUSIVE_v2
Supermarket sieci Kaufland w Warszawie

Supermarket sieci Kaufland w Warszawie (materiały własne)

W 2015 r. liczba sklepów Kaufland w Polsce przekroczyła 200 placówek. Rok 2016 stał pod znakiem modernizacji marketów i poprawy customer experience w placówkach sieci. Jednym z punktów planu strategicznego był też e-handel, testowany w Niemczech. Od stycznia 2017 r. sieć ma do dyspozycji 100 mln euro pożyczki z EBOiR, z przeznaczeniem na rozwój w Polsce. Jakie są aktualne plany rozwojowe Kauflanda w Polsce?

REKLAMAKONGRES FMCG - belka w artykułach

W maju 2016 r. Radim Pařík, ówczesny wiceprezes zarządu Kaufland Polska Markety przekonywał, że w Polsce, podobnie jak w pozostałych krajach regionu sieć znajduje się w połowie drogi, jeżeli chodzi o liczbę placówek. Przekroczona została wtedy liczba 200 sklepów, a potencjał rynku był oceniany na maksymalnie 400 sklepów w Polsce. Menedżer mówił też o aukcji 13 lokalizacji pod nowe markety, w ramach której sieć zamierzała pozyskać wiarygodnych partnerów biznesowych.

W roku obrotowym 2016 Kaufland przeznaczył na inwestycje ponad 500 mln złotych. Z rocznego sprawozdania finansowego firmy wynika, że w 2017 r. sieć postanowiła zwiększyć poziom inwestycji do ponad 700 mln z uwagi na planowane otwarcia pięciu nowych placówek oraz modernizacje istniejących. W 2018 r. Kaufland planuje uruchomienie kolejnych 5 sklepów. W planach firmy jest również budowa nowego centrum logistycznego. Na początku tego roku Kaufland uruchomił nowe większe centrum logistyczne w Bydgoszczy.

Warto też przypomnieć, że od stycznia 2017 r. dostępna jest pożyczka, jaką Grupa Schwarz otrzymała w ub.r. z Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju, z przeznaczeniem na rozwój sieci Kaufland w Polsce. Pieniądze mogą być wykorzystane w celu wdrażania wysokich standardów efektywności energetycznej, na zarządzanie zasobami, efektywną logistykę oraz zrównoważone praktyki detaliczne. Kwota kredytu to 100 mln euro.

Jak podkreślają przedstawiciele sieci Kaufland, firma stawia obecnie "na modernizację sklepów oraz dalszy, stabilny rozwój marketów Kauflandu w dużych miastach. W ciągu najbliższych lat planujemy otwarcia kolejnych marketów. Nadal widzimy potencjał rozwoju sieci w Polsce."

Prowadzone od pewnego czasu modernizacje obiektów sieci Kaufland w Polsce "mają na celu adaptację marketów do nowych koncepcji sprzedażowych oraz dostosowanie ich do aktualnych trendów wizualnych, zgodnych ze standardami sieci. Dla klientów oznacza, to nowe lady obsługi z produktami mięsnymi, wędlinami, rybami i serami, nowe stoiska piekarnicze. Wymieniane są regały oraz oświetlenie na nowoczesne i energooszczędne LED-owe. Elewacji nadawany jest nowy, odświeżony wygląd, natomiast parkingi stają się bardziej funkcjonalne i przyjazne dla klientów oraz pozwalają na wygodne przełożenie zakupów. W trosce o komfort pracy naszych pracowników, również zaplecze socjalne przechodzi gruntowne zmiany.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"