REKLAMAYORK - Baner Główny (październik 2018)
Dariusz Sapiński, prezes zarządu Grupy Mlekovita

Dariusz Sapiński, prezes zarządu Grupy Mlekovita (fot. materiały własne)

MLEKOVITA od wielu lat jest numerem 1 – największym eksporterem produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest liderem nie tylko w wartości eksportowanych produktów, ale także pod względem liczby obsługiwanych krajów  oraz asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne. Firma ma ambicję osiągnięcia statusu firmy globalnej. Eksportując swoje produkty do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej (28 państw Unii Europejskiej i 116 poza UE) MLEKOVITA osiągnęła w 2017 roku rekordową wartość eksportu na poziomie ok. 1,2 mld zł.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

Początki działalności eksportowej firmy MLEKOVITY sięgają okresu sprzed 30 lat. Wtedy to MLEKOVITA była dumna z faktu realizacji zapotrzebowania ze strony zagranicznych kontrahentów na  tzw. „półprodukty”. Obecnie firma ustawiła sobie poprzeczkę jeszcze wyżej i z powodzeniem podbija rynki całego świata, zaopatrując je w produkty, w liczbie ponad 1000, dostępne w jej ofercie detalicznej. Pomimo trudności wynikających z licznych barier, tj. przede wszystkim wpływu kursów euro i dolara na koniunkturę na świecie, ograniczeń w dostępie do rynków zewnętrznych (np. embargo rosyjskie), utrudnień wynikających z międzynarodowych przepisów prawnych oraz braku gwarancji bezpieczeństwa handlowego zawieranych transakcji (istnieją rynki, na których transakcje nie są ubezpieczane nawet przez największe światowe firmy ubezpieczeniowe czy banki), MLEKOVITA doskonale radzi sobie na wymagających rynkach międzynarodowych.

Wynika to przede wszystkim z doskonałej strategii obranej przez Prezesa Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusza Sapińskiego, który bazując na szerokiej i dogłębnej wiedzy, wieloletnim doświadczeniu i wyjątkowemu wyczuciu biznesowemu z powodzeniem wprowadza MLEKOVITĘ na coraz nowe rynki. Jednym z niezbędnych elementów tej strategii jest zatrudnianie najwyższej klasy specjalistów nie tylko z Polski, ale też z Europy i świata, pracowników o narodowości zgodnej z obsługiwanymi rynkami.

Na szczególną uwagę zasługuje sukces, jaki MLEKOVITA odniosła na rynku niemieckim. Wartość eksportu na ten rynek stanowi obecnie ponad 20% całego eksportu. Jest to największy oraz najdynamiczniej rozwijający się obsługiwany rynek zewnętrzny. MLEKOVITA w 2017 roku sprzedała na rynku niemieckim m.in.:
•    ok. 2 905 ton serów twardych dojrzewających,
•    20 615 658 l mleka UHT,
•    2 620 ton proszków mlecznych,
•    175 ton masła.

Kontrahenci ze strony naszych zachodnich sąsiadów doceniają produkty MLEKOVITY za wyjątkowy smak i najwyższą jakość, a firmę za najwyższej klasy obsługę i szybkie wdrażanie produktów dostosowanych do specyfiki rynku niemieckiego. Jako jedyna firma na rynku polskim MLEKOVITA prowadzi bezpośrednią obsługę  detalicznych klientów niemieckich przez własne oddziały zlokalizowane w Kościanie, Wolsztynie i Pyrzycach.
Produkty MLEKOVITY cenione są przez zagranicznych odbiorców za unikatowe wartości odżywcze  i  bezpieczeństwo pod względem zdrowotnym.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony