03.12.2018/12:53

Carrefour wesprze start-upy tworzące innowacje dla detalu. Każdy dostanie po 100 tys. euro

W 2019 r. Carrefour po raz pierwszy wesprze ok. 20 start-upów, które rozwijają innowacyjne projekty, mające zastosowanie w sektorze detalicznym. Pomoc będzie udzielana za pośrednictwem inkubatora Showroomprivé’s Look Forward. Obecnie trwa proces wybierania najbardziej obiecujących przedsięwzięć.

Showroomprivé to serwis sprzedażowy online, który od trzech lat prowadzi własny inkubator biznesowy. Carrefour przystąpił do strategicznej współpracy partnerskiej z inkubatorem i utworzy w nim „biuro detalu”, które następnie będzie sponsorował. Od stycznia 2019 r. detalista rozpocznie finansowanie wybranych projektów – łącznie ma ich być ok. 20. Każdy start-up może liczyć na dofinansowanie w wysokości 100 tys. euro.

Pierwsza runda selekcji projektów miała miajsce 21 listopada. W panelu uczestniczyli Thierry Petit, CEO firmy Showroomprivé, Frédéric Bille, CEO firmy Beauté-Privée oraz Clément Marty, dyrektor ds innowacji Grupy Carrefour. Spośród 30 zgłoszonych star-upów wybrano 18, ich lista zostanie ujawniona w styczniu 2019 r.

Wsparcie ze strony Showroomprivé będzie polegało m.in. na udostępnieniu młodym firmom siedzib we Francji i Europie, świadczenie usług w preferencyjnych cenach – będą to narzędzia marketingowe, systemy płatności, dostęp do chmury obliczeniowej, zniżki na usługi bankowe i pocztowe. W ramach pomocy start-upy otrzymają też lepsze profile w serwisie – sesje zdjęciowe, prezentacje wideo, narzędzia analityczne, prezentacje produktów – a tym samym lepszy dostęp do ekosystemu liczącego 30 mln członków i 2 tys. firm partnerskich.

Carrefour poza gotówką będzie służył także wsparciem eksperckim. Wybrane start-upy będą mogły korzystać z indywidualnego wsparcia specjalistów firmy, którzy będą ich trenować w umiejętnościach biznesowych – marketingu, logistyce, e-commerce itd. Innowatorzy uzyskają możliwość sprzedaży swojej oferty za pośrednictwem Carrefoura – we Francji i na rynku międzynarodowym. Będą też mieli dostęp do innowacyjnego ekosystemu Grupy, m.in. do inkubatorów, funduszy inwestycyjnych oraz międzynarodowego monitoringu rynku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.