Carrefour wprowadza sklepy Media Markt do swoich hipermarketów [GALERIA / TYLKO U NAS]
Firmy Carrefour Polska i Media Markt podpisały porozumienie o współpracy, na mocy którego operator sieci sklepów z elektroniką użytkową będzie otwierał wewnątrz hipermarketów francuskiej sieci swoje punkty handlowe – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Pierwsza placówka – w ramach konceptu sklep w sklepie - ruszyła już w Warszawie.
22 listopada w hipermarkecie Carrefour, działającym w centrum handlowym Warszawa Wileńska ruszył pierwszy sklep sieci Media Markt. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl kolejny tego typu punkt ruszy w ciągu najbliższych kilkunastu dni w jednym z hipermarketów Carrefoura w Łodzi.
Zlokalizowana na tyłach hipermarketu Carrefour placówka sieci Media Markt ma powierzchnię ok. 800 mkw. i powstała w miejscu działu RTV/AGD, którą dotychczas samodzielnie prowadziła firma Carrefour. Sklep oferuje wyselekcjonowany asortyment, który został dobrany tak aby w jak największym stopniu spełniać oczekiwania klientów sklepu. W sklepie znajduje się stoisko serwisowe, a także punkt odbioru zamówień internetowych.
Carrefour wprowadzając najemcę do swojego hipermarketu rozwiązuje kilka istotnych problemów. Pierwszy dotyczy zbyt dużej powierzchni hipermarketu w stosunku do oferty, której oczekują od tego formatu sklepu klienci. Francuski operator „rezygnuje” z oferty RTV/AGD, która w hipermarketach ma coraz mniejsze znaczenie m.in. ze względu na rosnącą sprzedaż tej kategorii w internecie, a także silnych graczy operujących w tym obszarze. Francuski operator oddaje ten obszar biznesu właśnie w ręce specjalisty, dysponującego silną i rozpoznawalną marką.
Ten typ współpracy będzie działał z korzyścią dla obu stron projektu. Dwie silne marki będą w stanie do „jednego” sklepu ściągnąć znacznie większą liczbę klientów, czyli zwiększyć tzw. traffic. Warto zwrócić uwagę na fakt, że Media Markt bardzo mocno inwestuje w reklamę i promocję.
Dla dystrybutora elektroniki to szansa na uruchomienie małych, kompaktowych sklepów w doskonałych lokalizacjach, w których trudno byłoby mu otworzyć sklepy, np. ze względu na już działających tam konkurentów. Media Markt będzie płacił czynsz za wynajmowane w hipermarkecie powierzchnie, a to znacznie obniży Carrefourowi koszty funkcjonowania największych sklepów i zwiększy ich konkurencyjność.
W tym miejscu warto zadać pytanie, czy współpraca Carrefoura z siecią Media Markt to początek rewolucji w sklepach francuskiej sieci? Warto zadać pytanie w ilu hipermarketach – z niemal 90 – które działają w Polsce, operator będzie chciał w ten sposób ograniczyć powierzchnię i uatrakcyjnić ich ofertę. Wstępnie można ich liczbę oszacować na przynajmniej kilkanaście lokalizacji. Ważnym pytaniem jest także to, czy operator zdecyduje się na wprowadzenie do swoich hipermarketów operatorów z innych kategorii niż elektronika, np. sklepów odzieżowych czy sportowych.
22