09.07.2018/12:25

Eksperyment Intermarche – jak kolor żywności zmienia odbiór jej smaku?

Francuska sieć Intermarche postanowiła wykazać, jak sztuczne barwniki mogą mącić w głowie konsumentom, zmieniając ich poczucie smaku. Firma przeprowadziła eksperyment, zabarwiając na różne kolory wybrane produkty spożywcze ze swojej serii żywności organicznej L'Essentiel. Wyniki eksperymentu sieć prezentuje w krótkim filmiku.

Produkt naturalne serii L’Essentiels nie zawierają dodatków, konserwantów ani sztucznych barwników. Doskonale nadają się zatem do tego rodzaju eksperymentów. Eksperci sieci dodali do jogurtów i lodów tej marki różne barwniki, aby sprawdzić, czy będą one inaczej smakować uczestnikom badania. Okazało się, że żywność o obiektywnie identycznym smaku zupełnie inaczej smakuje konsumentom, w zależności od tego, jaki barwnik został do niej dodany.

Wszystkie jogurty miały smak waniliowy. Jednak w zależności od ich zabarwienia, klienci stwierdzali, że produkty mają smak truskawkowy, jeżynowy czy malinowy. Domyślali się także smaku wiśni, moreli czy brzoskwini.

Z kolei lody na patyku o smaku cytrynowym zabarwiono na czerwono, pomarańczowo, zielono i niebiesko. Badane osoby zgadywały: silna mięta, morela, pomarańcza… żaden z uczestników eksperymentu nie doszukał się smaku cytryny.

W ten pomysłowy sposób sieć zareklamowała zalety swoich naturalnych, pozbawionych sztucznych dodatków produktów. Twórcy reklamy nie mogli bezpośrednio informować konsumentów o szkodliwości sztucznych barwników, ponieważ w istocie nie niosą one zagrożeń zdrowotnych. Wobec tego postawiono na przekaz: sztuczne barwniki „oszukują” twój mózg, lepiej jeść produkty naturalne.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • xxl 10.07.2018

    Bardzo ciekawy i przydatny eksperyment. Chwała eksperymentatorm :)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.