23.04.2024 / 17:16
StoryEditor

Na polskim rynku debiutuje nowa sieć sklepów convenience. Znamy szczegóły

Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszczą (fot. Cortez)
Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszczą (fot. Cortez)fot. Fot. Cortez
Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszczą (fot. Cortez)
Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszcząfot. Cortez
Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszczą (fot. Cortez)
Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszcząfot. Cortez
Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszczą (fot. Cortez)
Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszcząfot. Cortez
Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszczą (fot. Cortez)
Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszczą (fot. Cortez)
Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszczą (fot. Cortez)
Delikatesy Twister w Prądocinie pod Bydgoszczą (fot. Cortez)
Firma Cortez, właściciel sieci sklepów monopolowych, stworzyła nowy szyld. Pierwszy sklep conveniece pod marką Delikatesy Twister został uruchomiony w Prądocinie pod Bydgoszczą. Czym nowy gracz chce przekonać do siebie klientów? Jak wyglądają plany rozwoju sieci?

Sklep Twister w Prądocinie pod Bydgoszczą ma blisko 100 mkw. powierzchni. Placówka zatrudnia ośmiu pracowników. Liczba SKU to ok. 3 tys. pozycji.

Co oferują Delikatesy Twister?

Jak wskazują przedstawiciele firmy Cortez, asortyment pierwszych Delikatesów Twister jest zróżnicowany, ze znaczącym udziałem wyrobów rzemieślniczych. Szyld ma się wyróżniać na tle konkurencji w regionie i dynamicznie odpowiadać na bieżące trendy żywieniowe. Nie jest wykluczone, że liczba SKU jeszcze wzrośnie.

Eliza Kacperek, partners manager, dyrektor do spraw rozwoju sieci i kontaktu z partnerami w firmie Cortez, podkreśla, że sklep Twister jest zaprojektowany w taki sposób, żeby wszystkie kategorie produktowe można było optymalnie wyeksponować.

Dodaje ona, że jeśli chodzi o wyposażenie sklepu, to szczególną wagę warto zwrócić na piekarnik konwekcyjny, który używa wentylatora do cyrkulacji gorącego powietrza wewnątrz komory piekarnika. Dzięki temu opiekanie przygotowywanego na miejscu mięsa jest szybsze i bardziej równomierne.

Czym wyróżniają się Delikatesy Twister na tle konkurencji?

Delikatesy Twister mają wyróżniać się starannie dobranym wystrojem wnętrza i funkcjonalnym układem sklepowych regałów. – Kładziemy duży nacisk na estetykę oraz na schludność i czystość placówki, jak również całego obszaru wokół lokalu. Dzięki temu tworzymy przyjazną atmosferę zakupową, która przyciąga klientów i zachęca ich do ponownych odwiedzin naszego sklepu – komentuje Eliza Kacperek.

– Jednak do zakupów zachęcamy nie tylko samą estetyką. Duży nacisk kładziemy na produkty świeże i dbamy o ich wysoką jakość. Są one przez nas odpowiednio selekcjonowane i eksponowane – dodaje.

Jakie są plany rozwoju sieci Delikatesów Twister?

Obecnie firma Cortez analizuje działalność pierwszego sklepu Delikatesy Twister w celu dokładnej oceny jego wydajności i efektywności. – Wynik tej analizy pozwoli nam opracować skuteczną strategię dalszego rozwoju i doskonalenia działalności, zarówno wewnątrz sieci, jak i w ramach oferty franczyzowej – podsumowuje Eliza Kacperek.

12.08.2025 / 10:47
StoryEditor
Polska w elicie e-commerce w Europie. Eksperci: rynek urośnie o 9,6% rocznie
Polska w elicie e-commerce w Europie. Eksperci: rynek urośnie o 9,6% rocznie (Fot. Canva)

Wartość polskiego rynku e-commerce do 2028 r. ma rosnąć średnio o 9,6% rocznie. To jeden z największych wzrostów w Europie. Jakie kategorie i jakie czynniki napędzają polski e-commerce?

W artykule przeczytasz: 

  • E-commerce w Europie rośnie znacznie wolnej niż w Azji i Ameryce
  • Polskie e-commerce rośnie 2-krotnie szybciej niż w Europie Zachodniej
  • TOP 10 najbardziej dynamicznie rozwijanych się rynków e-handlu w Europie
  • Arkadiusz Filipowski: Polski rynek e-commerce wchodzi w fazę dojrzałości
  • Jakie kategorie napędzają polski e-commerce?
  • Co będzie najbardziej napędzać polski e-handel?

E-commerce w Europie rośnie znacznie wolnej niż w Azji i Ameryce

Z raportu międzynarodowej platformy analitycznej ECDB „eCommerce w Europe 2025” wynika, że do 2028 roku europejska wartość rynku e-commerce ma wzrosnąć o 27%. Z poziomu 709 mld USD w 2024 roku do 901 mld USD w 2028.

Eksperci wskazują, że w ujęciu globalnym e-handel w Europie rozwija się znacznie wolniej niż innych regionach. Analitycy ECDB prognozuje, że wzrost e-commerce w Europie wyniesie 27% w latach 2024–2028. Natomiast w tym samym czasie rynek w Azji wzrośnie o 43%, a Ameryki o 36%.

Mimo tego, Europa wciąż będzie ważnym rynkiem pod względem innowacyjności, jakości obsługi klienta oraz rozwiniętej infrastruktury dostaw. Eksperci podkreślają, że w dużym stopniu europejski rynek handlu online będzie dość dynamicznie się rozwijać dzięki m.in. Polsce.

Polskie e-commerce przyspiesza. Rynek rośnie 2-krotnie szybciej niż w Europie Zachodniej

Z danych zaprezentowanych w raporcie ECDB wynika, że Polska jest jednym z liderów wśród najszybciej rosnących rynków e-handlu w Europie. Choć są państwa, które będą jeszcze szybciej rozwijać się pod kątem rynku e-commerce.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 69% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.08.2025 / 11:18
StoryEditor
Zmiana za sterami Max Burgers. Zarządzanie firmą przechodzi w ręce zewnętrznego menedżera
Martin Oppenheimer, będzie od 1 września 2025 r. dyrektorem generalnym sieci Max Burgers (fot. materiały prasowe)

Martin Oppenheimer, dotychczasowy dyrektor operacyjny, Max Burgers, obejmie stanowisko dyrektora generalnego firmy. Zastąpi na nim Richarda Bergforsa, syna założycieli firmy, który odda się w pełni innym obowiązkom.

Richard Bergfors, wspólnie z bratem Christofferem Bergforsem, zastępcą dyrektora generalnego, kieruje firmą Max Burgers od 2002 r. Pod ich kierownictwem sieć rozwinęła skrzyd...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. sierpień 2025 17:06