Elektronika przyspiesza. Konsumenci nawet tutaj szukają produktów eko
Polscy konsumenci coraz chętniej kupują urządzenia elektroniczne i przeznaczają na nią pieniądze pochodzące z rządowego programu 500+. Kupujemy coraz droższe urządzenia.
Z danych Euromonitora, na które powołuje się „Rzeczpospolita” wynika, że w tym roku poziom wydatków na elektronikę konsumencką przekroczy 27 mld złotych. Tylko w 2019 roku ten rynek urósł o 6,5 proc, a na ten perspektywy są podobne.
Najszybciej rozwijającą się kategorią są tzw. produkty werables, czyli zegarki, opaski mierzące ciśnienie oraz ubrania z elektronicznymi funkcjami. Eksperci z branży podkreślają, że sporą popularnością cieszą się również produkty energooszczędne i ekologiczne.
Co ciekawe, kurczy się nieco rynek telewizorów, podobnie w przypadku komputerów, rośnie za to znaczenie telekomunikacji – coraz lepiej sprzedają się smartfony i routery.
Na rynku elektroniki swoją pozycję zachowują najwięksi sieciowi gracze, tacy jak RTV Euro AGD czy Media Markt, którzy zwiększają liczbę placówek. Tracą z kolei małe sklepy niezależne, wiele z nich jest po prostu zamykanych, ze względu na to, że nie wytrzymują konkurencji.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
14