23.01.2020/08:37

Elektronika przyspiesza. Konsumenci nawet tutaj szukają produktów eko

Polscy konsumenci coraz chętniej kupują urządzenia elektroniczne i przeznaczają na nią pieniądze pochodzące z rządowego programu 500+. Kupujemy coraz droższe urządzenia.  

Z danych Euromonitora, na które powołuje się „Rzeczpospolita” wynika, że w tym roku poziom wydatków na elektronikę konsumencką przekroczy 27 mld złotych. Tylko w 2019 roku ten rynek urósł o 6,5 proc, a na ten perspektywy są podobne.

Najszybciej rozwijającą się kategorią są tzw. produkty werables, czyli zegarki, opaski mierzące ciśnienie oraz ubrania z elektronicznymi funkcjami. Eksperci z branży podkreślają, że sporą popularnością cieszą się również produkty energooszczędne i ekologiczne.

Co ciekawe, kurczy się nieco rynek telewizorów, podobnie w przypadku komputerów, rośnie za to znaczenie telekomunikacji – coraz lepiej sprzedają się smartfony i routery.

Na rynku elektroniki swoją pozycję zachowują najwięksi sieciowi gracze, tacy jak RTV Euro AGD czy Media Markt, którzy zwiększają liczbę placówek. Tracą z kolei małe sklepy niezależne, wiele z nich jest po prostu zamykanych, ze względu na to, że nie wytrzymują konkurencji.

Więcej w "Rzeczpospolitej".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.