Koniunktura sprzyja marketom budowlanym
Rynek materiałów budowlanych i wykończeniowych od kilku lat rośnie. W marcu rozpoczyna się sezon na zakupy ogrodowe – informuje Rzeczpospolita.
Marketom budowlanym oraz sieciom z materiałami i akcesoriami wnętrzarskimi koniunktura zdecydowanie sprzyja. Jak czytamy w Rzeczpospolitej, liczba sprzedawanych mieszkań rośnie – zarówno tych wprost od deweloperów, jak i na rynku wtórnym. Trzeba je wykończyć lub wyremontować, zatem rośnie popyt na materiały, meble itp.
Rzeczpospolita podaje, że co trzeci Polak planuje co roku remont, a to też napędza klientów do sklepów i hurtowni. Z danych PMR wynika, że w 2016 r. sprzedaż na rynku DIY (z ang. „do it yourself") wzrosła o 5,3 proc., do 51,9 mld zł. W tym roku wartość rynku ma już przekroczyć 54 mld zł i rosnąć w kolejnych latach. To też efekt znacznie większych wydatków na kosiarki, narzędzia, grille czy meble zewnętrzne, które można znaleźć już nie tyko w sieciach budowlanych, ale i w hipermarketach.
Więcej w Rzeczpospolitej
4