01.01.2021/09:36

Krynica Vitamin podpisała porozumienie z kontrahentem reklamującym środki do dezynfekcji

Krynica Vitamin, która jesienią borykała się z reklamacją dużej partii produktów do dezynfekcji od niemieckiego kontrahenta, podpisała porozumienie z klientem. Przedmiotem reklamacji było 946 tys. szt. Dezynfektantów. Ich wartość opiewała na ok. 13,6 mln zł.

Krynica Vitamin, producent napojów bezalkoholowych, niskoalkoholowych i środków do dezynfekcji, podpisał porozumienie dot. reklamacji środków do dezynfekcji na rynek niemiecki. Na mocy porozumienia Krynica Vitamin udzieli rabatu na sprzedane środki do dezynfekcji na kwotę ok. 2 mln zł, tj. 450 tys. euro.

Zawarte porozumienie zamyka wszystkie obecne i przyszłe roszczenia w zakresie współpracy dotyczącej płynów dezynfekujących sprzedanych do niemieckiego partnera w 2020 r. przez Krynicę Vitamin, w tym również sprawę zgłoszonej reklamacji opiewającą na kwotę ok. 13,6 mln zł.

- Podjęty wysiłek negocjacyjny i obopólne zrozumienie zaowocowały porozumieniem z naszym wieloletnim partnerem handlowym, które kończy sprawę reklamacji z rynku niemieckiego. Wchodzimy w nowy rok z czystą kartą w relacjach z tym ważnym partnerem. Możemy skupić się na dalszych działaniach mających na celu wzrost wartości spółki – powiedział Piotr Czachorowski, prezes zarządu Krynicy Vitamin.

Na początku października br. Krynica Vitamin otrzymała reklamację dotyczącą partii produktów z segmentu dezynfektantów od jednego z klientów z rynku niemieckiego. Roszczenie kontrahenta z powodów wycofania ze sprzedaży i zwrotu niesprzedanej ilości 946 tys. szt. dezynfektantów opiewało na wartość ok. 13,6 mln zł (3,1 mln euro).

W celu zabezpieczenia roszczeń spółka utworzyła rezerwę na koszty związane ze zmianą opakowań wykazane jako zmniejszenie przychodów ze sprzedaży.

- Podpisane porozumienie pozwala nam rozwiązać rezerwę, którą utworzyliśmy w celu zabezpieczenia roszczeń z tytułu reklamacji. Rezerwa istotnie obciążyła nasz dotychczasowy wynik finansowy. Zakończenie sporu wpłynie pozytywnie na wynik finansowy spółki w czwartym kwartale – dodaje Agnieszka Donica, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy Krynicy Vitamin.

W obliczu pandemii COVID-19 Krynica Vitamin przestawiła części mocy zakładu w celu wyprodukowania płynów do dezynfekcji rąk. Działanie Spółki były odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku wynikające z rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 i konieczności podjęcia realnych środków zapobiegawczych. Produkcja płynu do dezynfekcji była prowadzona w kwietniu i maju br. W okresie letnim spółka kontynuowała swoją podstawową działalność gospodarczą. W tym czasie dokonano przeglądu serwisowego linii wykorzystywanej do produkcji dezynfektantów.

Z początkiem grudnia Krynica Vitamin poinformowała o wznowieniu produkcji dezynfektantów. Nowością w ofercie są bezalkoholowe płyny i żele do dezynfekcji. Produkty są dystrybuowane m.in. pod marką własną – HYGEA med.

Po trzech kwartałach br. spółka wypracowała prawie 360 mln zł skonsolidowanych przychodów, co jest wynikiem o 54 proc. wyższym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk netto po trzech kwartałach wyniósł 54,1 mln zł i jest wyższy niemal dziesięciokrotnie w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2019 r.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także