16.01.2019/00:14

Shell skupi się na modernizacji stacji. Koncern zainteresowany zakupem lokalizacji od Lotosu i Orlenu

Rafał Molenda, dyrektor działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska zapowiedział, że w ciągu dwóch najbliższych lat firma Shell zakończy w Polsce program modernizacji ok. 80 proc. stacji na polskim rynku.

W 2018 roku Shell gruntownie wyremontował 94 punkty, dzięki czemu już 149 stacji Shell jest dostosowanych do nowego formatu. Są to elementy strategii, które pozwolą na osiągnięcie globalnego celu Shell, aby do 2025 roku połowa przychodów pochodziła ze sprzedaży produktów i usług pozapaliwowych, a także na lepsze dostosowanie stacji do zmieniających się potrzeb klientów.

Projekt modernizacji sieci stacji w Polsce ruszył w 2015 r., a do dzisiaj firma zmodernizowała już 149 placówek, 150 obiekt jest w trakcie remontu. W sumie pod szyldem Shell działa w Polsce niemal 420 stacji, w tym ponad 30 we franczyzie. Szeroki program modernizacji sieci stacji, w tym sklepów i ich oferty, ale także ich otoczenia, co ma sprawić, że placówki sieci będą bardziej wygodne i przyjazne dla klientów odwiedzających punkty Shella w Polsce.

Dodatkowo Shell wprowadza również projekt bistro w formacie restauracji szybkiej obsługi, gdzie klienci znajdą pełną ofertę śniadaniową i obiadową, np. jajecznicę, pierogi, kotlety schabowe czy żurek. W 2018 roku Shell otworzył już 7 takich punktów restauracyjnych. Zmiany w ofercie gastronomicznej są częścią trwającego od 2015 roku programu modernizacji, który zakłada m.in. rozbudowanie części kawiarniano-gastronomicznych stacji, remont podjazdów czy łazienek.

- Wprowadzenie nowoczesnego formatu gastronomicznego Deli by Shell, otwarcie restauracji szybkiej obsługi, ładnie wyglądająca stacja z czystą toaletą, a także nieustanny rozwój oferty usług pozapaliwowych – to elementy, które decydują o tym, że klienci Shell znajdują w naszych punktach wszystko, czego potrzebują w trakcie podróży dalszych i bliższych – mówi Rafał Molenda, dyrektor działu stacji paliw i rozwoju sieci detalicznej w Shell Polska.

Rafał Molenda podkreślił, że inwestycje w nowy koncept gastronomiczny oraz jakość sklepów mają pomóc firmie w zrealizowaniu ambitnego celu, jakim jest osiągniecie 50 proc. przychodów ze sprzedaży pozapaliwowej, w tym towarów i usług.

Co ważne, realizowany obecnie program modernizacji sieci będzie głównym polem inwestycji firmy w Polsce. Firma będzie otwierać kolejne, nowe stacje, ale będzie ich jedynie kilka rocznie.

Rafał Molenda zapytany, czy Shell Polska będzie zainteresowany ewentualnym zakupem stacji, które mogą trafić na rynek po fuzji PKN Orlen i Lotos powiedział, „że firma rozważa możliwość przeznaczenia jednorazowo większej kwoty na potencjalną zakup większej liczby stacji”, których firmy będą musiały się pozbyć w wyniku tej transakcji.

Shell Polska to aktualnie około 420 stacji.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.