REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)
Robert Noceń i Marcin Knapek

Robert Noceń i Marcin Knapek (fot. KPN)

Przez lata pracowali na wysokich stanowiskach w dużych, międzynarodowych sieciach handlowych. Teraz będą doradzać dostawcom w zakresie tego, jak powinna wyglądać współpraca z siecią, żeby była ona korzystna dla obu stron. W rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Robert Noceń i Marcin Knapek zdradzają, jaka zawodowa przyszłość czeka ich po pożegnaniu się z Carrefourem.

REKLAMA

Robert Noceń z francuską siecią związany był ponad 21 lat. Do firmy dołączył w 1998 r. jako senior marketing manager. Gdy opuszczał Carrefoura w połowie 2019 r. był już wiceprezesem i sekretarzem generalnym spółki. Również Marcin Knapek, radca prawny, pracował w Carrefour Polska przez wiele lat (od 2011 r. do sierpnia 2019 r.). Był w firmie dyrektorem Działu Prawnego oraz członkiem zarządu w spółkach zależnych. Wcześniej, od 2001 r. do 2011 r., pełnił funkcję dyrektora prawnego w sieci Kaufland Polska.

Po zakończeniu przygody z Carrefourem, Robert Noceń i Marcin Knapek postanowili rozkręcić od zera własną firmę, w której zostali wspólnikami. Na początku listopada zarejestrowali spółkę komandytową KPN. - To skrót od „Kancelaria Przedsiębiorców Niezależnych”. Nazwa, nieprzypadkowo, pasuje też do pierwszych liter naszych nazwisk - tłumaczy Robert Noceń w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Firma zajmować się będzie obsługą konsultingowo-prawną polskich podmiotów gospodarczych, głównie dostawców sieci handlowych. KPN nie wyklucza również działań na rzecz samych detalistów. - Skupimy się na segmencie MŚP. Nie mamy ambicji doradzania rynkowym gigantom. Wolimy skoncentrować się na mniejszych firmach, w których brakuje know-how - mówi Marcin Knapek.

Jak podkreślają w rozmowie z naszym portalem Robert Noceń i Marcin Knapek, dostawcy sieci handlowych często nie zdają sobie sprawy z tego, jak mocno uzależnili się od detalistów poprzez niedookreślenia w umowach, lub wręcz poprzez tak skonstruowane umowy, że w praktyce jedna strona dominuje nad drugą. - Chcemy edukować dostawców i pomagać im w rozmowach z sieciami. Zależy nam na ucywilizowaniu współpracy sieci z dostawcami - zaznacza Robert Noceń.

- Umowy zawierane z sieciami handlowymi mogą zawierać wiele pułapek. Dostawcy mogą nawet nie zdawać sobie sprawy z tego, że wcale nie muszą godzić się na narzucane im odgórnie niezbyt korzystne warunki współpracy, w tym opłaty półkowe czy marketingowe - tłumaczy Marcin Knapek. Jego zdaniem polskie prawo pozwala na coraz skuteczniejszą walkę z tego typu praktykami. - Już sama ustawa o przewadze kontraktowej daje tutaj spory wachlarz możliwości - dodaje.

Partnerzy zarządzający KPN zdają sobie sprawę z tego, że - w pewnym sensie – zmieniają stronę barykady. Wiedzę, jaką zdobyli pracując latami w dużych sieciach handlowych, wykorzystywać będą teraz współpracując z ich dostawcami.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 19

  • 18
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (7)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Stoik 7 2 dni temu

    Oj panowie dyrektorzy zanim umra z glodu polapia sobie inne grube etaty. Zobaczymy jak sami sobie będa doradzać - do sprawdzenia za dwa lata.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Pracownik CP 6 6 dni temu

    Panie Robercie zawsze Pana podziwiałem i życzę Panu powodzenia i sukcesów. W Carrefour za Pana czasów pracowało nam się lepiej i wiedziano że pracownik to też człowiek. Wszystkiego Dobrego

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~c4 5 6 dni temuocena: 67% 

    Tworzyli zapisy w umowach które teraz będą obchodzić . :) Tym tokiem rozumowanie firmy farmaceutyczne powinny dawać nam szczepionki które trują a później sprzedawać nam leki uzdrawiające.... Brawo ! Taki świat dla naszych dzieci tworzymy i jeszcze udajemy ekspertów. .

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~igi 4 6 dni temuocena: 67% 

    Najpierw wykańczali dostawców, a teraz będą im pomagać. To tak, jakby najpierw sprzedawać petardy dzieciom, a potem oferować im protezy.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~h2o 3 6 dni temuocena: 67% 

    i mam nadzieję że zostaną potraktowani tak samo jak wcześniej oni traktowali dostawców ;-)))

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~producentupadły 2 7 dni temuocena: 67% 

    ", dostawcy sieci handlowych często nie zdają sobie sprawy z tego, jak mocno uzależnili się od detalistów poprzez niedookreślenia w umowach, lub wręcz poprzez tak skonstruowane umowy, że w praktyce jedna strona dominuje nad drugą. " jak zrozumiałem między wierszami, Ci Panowie swoja praca wspierali sieci w których pracowali w wykorzystywaniu dostawców....

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~korpoludek 1 7 dni temuocena: 100% 

    to za rok sprawdźmy jak idzie panom. złota klatka ma tyle samo wad co i zalet. ciekawe czy sobie poradzą

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony