REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny - 100 lat Niepodległości (wrzesień 2018)
Christophe Rabatel, nowy szef Carrefour Polska

Christophe Rabatel, nowy szef Carrefour Polska (fot. materiały prasowe)

Od 1 lipca Christophe Rabatel jest nowym dyrektorem generalnym Carrefour Polska. Rabatel przejął obowiązki Guillaume'a de Colongesa, który od kilku miesięcy piastuje funkcję dyrektora wykonawczego Grupy Carrefour na Europę Północną i Wschodnią, a jednocześnie szefował polskiemu oddziałowi firmy.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Fakt, że polski oddział Carrefoura ma się całkiem nieźle, nie powoduje, że nowy szef polskiego oddziału sieci może spocząć na laurach i spokojnie zbierać owoce gruntownej zmiany, jaką przeszedł Carrefour w naszym kraju w ciągu ostatnich trzech lat niemal pod każdym względem: począwszy od łańcucha dostaw, poprzez modernizację sklepów i budowanie relacji z klientem, po gruntowną transformację cyfrową biznesu.

Guillaume de Colonges wyciągnął firmę z problemów i zostawia następcy sprawnie funkcjonujący podmiot w dobrej kondycji finansowej. Według zapewnień władz firmy, polski oddział zamknął 2017 r. na plusie, a pozytywny wynik pokazały wszystkie formaty sklepów, w tym - co szczególnie ważne - również hipermarkety, które przeżywają trudny okres nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie. W pierwszym kwartale 2018 r. całkowita sprzedaż Carrefoura w Polsce wzrosła o 5,7 proc. rok do roku przy stałych kursach wymiany, przy jednoczesnym spadku o 0,8 proc. sprzedaży porównywalnej. Przychody ze sprzedaży razem z VAT wyniosły 511 mln euro.

Wiele wyzwań, z którymi będzie musiał mierzyć się Christophe Rabatel, pozostaje takich samych od wielu lat. Najważniejsze bodaj z nich to ostra konkurencja na rynku detalicznym w Polsce, szczególnie ze strony dyskontów takich jak Lidl i Biedronka. Kolejna kwestia to ciężka (z punktu widzenia pracodawcy) sytuacja na rynku pracy, która z jednej strony powoduje wzrost kosztów biznesu (podwyżki płac, intensywne szkolenia i budowanie lojalności pracowników), a z drugiej - wymusza inwestycje w automatyzację i nowe technologie (w całym łańcuch dostaw, od magazynu po sklepową półkę i sprzedaż).

Niezwykle istotną kwestią dla Rabatela będzie także neutralizacja negatywnych skutków ograniczenia handlu w niedziele, które w ciągu najbliższych dwóch lat obejmie niemal wszystkie niedziele w roku. To sprawi, że z kalendarza handlowego wypadnie prawie 50 dni, co będzie problemem nie tylko dla Carrefoura, ale dla większości operatorów wielkoformatowych. Już teraz widzimy, że negatywny efekt zakazu handlu dla hipermarketów będzie pogłębiany przez bardzo agresywne kampanie marketingowe i promocyjne ze strony sieci dyskontowych.

Carrefour musi znaleźć pomysł na ściągnięcie klientów nie tylko w piątki, soboty i poniedziałki, ale przez cały tydzień. W tym wypadku rozwój handlu internetowego przez francuską grupę jest jedynie częściową odpowiedzią na tę sytuację i nie pozwoli w 100 proc. odrobić strat wynikających z zamknięcia stacjonarnych sklepów w niedziele.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony