REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020
Choć nowy Ford Ranger to samochód dostawczy, trudno sobie wyobrazić właściciela sklepu spożywczego, który przewozi nim palety z wodą mineralną. Od tego ma furgonetkę. Pick-up posłuży mu raczej jako auto osobowe, którym w razie potrzeby przywiezie towar z hurtowni.
REKLAMA

Obsługa sklepu lub sieci sklepów spożywczych za pomocą pick­‑upa byłaby utrudniona choćby ze względu na wysoki, w porównaniu z furgonetkami, próg załadunku. Ponadto nawet do najdłuższego pick­‑upa zmieści się mniej towaru, niż do największego furgona. Zatem po co detaliście pick­‑up? Odpowiedź jest prosta: po to, żeby na co dzień używał go jako samochodu osobowego, a gdyby coś złego stało się się z jego furgonetką, mógł ją szybko zastąpić. Nie oszukujmy się, chodzi także o modę. Pick­‑upy są obecnie bardzo popularne, podobnie jak samochody terenowe, które w większości przypadków wykorzystywane są wyłącznie na asfalcie, a nie w ciężkim terenie.
Jeśli więc chodzi o zadawanie szyku, to Ford Ranger jest pick­‑upem wręcz idealnym. Głównie ze względu na imponujący wygląd. Auto ma odważny, opływowy kształt, przez co robi spore wrażenie na innych kierowcach. Aerodynamiczny przód zwiększa ekonomiczność, natomiast uniesiona linia boczna zapewnia lepszą ochronę pasażerów.

Jazda pick­‑upem Forda to przyjemność również dlatego, że kierowca i pasażerowie Forda siedzą wyżej niż pozostali uczestnicy ruchu. Silnik o mocy 150 KM i potężnym momencie obrotowym 375 Nm doskonale rozpędza auto nawet na wyższych biegach. Wysoka pozycja za kierownicą, świadomość mocnej konstrukcji i moc silnika dają kierowcy poczucie panowania na trasie.

Nowy układ kierowniczy Rangera zapewnia dokładniejsze, bardziej precyzyjne prowadzenie. Poprawiła się możliwość manewrowania przy niskich prędkościach, np. podczas parkowania czy jazdy wąską, terenową drogą. Do osiągnięcia maksymalnego promienia skrętu (12,7 m) wystarczy zaledwie trzy i pół obrotu kierownicą.
Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: 4x2 – do poruszania się w normalnych warunkach drogowych, 4x4 (High Range, wysoki zakres prędkości) – do jazdy na drogach o gorszej nawierzchni oraz 4x4 (Low Range, niski zakres prędkości) – do jazdy w najcięższych warunkach terenowych. Przy użyciu elektronicznego systemu Shift­‑on­‑the­‑fly można podczas jazdy przechodzić z trybu 4x2 na 4x4H (High Range). Na asfalcie zmiana jest niewyczuwalna, w lekkim terenie praktycznie też trudno zorientować się, że pracują cztery, a nie dwa koła. Ale już tam, gdzie droga jest bardzo grząska albo stroma, widać różnice między jednym i drugim trybem.
Ciekawostką jest ekran zamontowany w lusterku wstecznym, na którym można oglądać obraz z kamery. To rozwiązanie sprawia, że cofanie jest łatwiejsze i bezpieczniejsze. Dodatkowo, dzięki temu że w kamerze widać hak holowniczy, można sprawniej podpiąć przyczepę.

Jeśli jednak jakiś właściciel sklepu chciałby wykorzystywać Rangera jako jedynego auta dostawczego w firmie, może mieć pewność, że Ford sprosta temu zadaniu. Nowy Ranger oferuje trzy wersje kabin. W wersji dwudrzwiowej wymiary skrzyni ładunkowej to 2317x1560 mm i 1340 kg maksymalnej ładowności. Z kolei kabina przedłużona wyposażona jest w czworo drzwi: standardowe, które otwierają się na boki, oraz tylne. W kabinie znajdują się składane miejsca dla dodatkowych pasażerów oraz schowki, w tym dwa umieszczone pod podłogą. Skrzynia ładunkowa ma w tej wersji wymiary 1847x1560 mm i 1254 kg ładowności. Podwójna kabina posiada cztery drzwi pełnej wielkości, a wnętrze auta zapewnia komfort typowy dla samochodu osobowego. Wymiary skrzyni ładunkowej w tym wariancie to 1615x1560 mm, przy 1152 kg ładowności. Każda z wersji została poszerzona w stosunku do poprzedniego modelu. Jak zapewnia producent, wariant z podwójną kabiną zapewnia pasażerom największą w swojej klasie przestrzeń na nogi.

Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 9 (118) Wrzesień 2012 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony