REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)
W sklepach małoformatowych przed Wielkanocą wyraźnie rośnie sprzedaż alkoholi, w tym likierów i kremów, szczególnie ajerkoniaków. Zwiększa się też zainteresowanie konsumentów wódkami premium oraz whisky.
REKLAMAPurella - SuperSuple - Belka w artykułach (01-15.12.2019)

Wśród produktów kulinarnych, przypraw i dodatków używanych do przyrządzania świątecznych potraw najmocniej zyskują: chrzan, majonez, ocet, warzywa w puszkach, marynaty, sosy w płynie, musztarda, śmietana, sosy sałatkowe, przyprawy, cukier, sól, margaryny, zupy mokre i zupy w torebkach. Produktami, które zazwyczaj notują wysokie wzrosty przed świętami, są m.in.: margaryna Kasia, barszcz biały Winiary, chrzan Polonaise, groszek konserwowy i kukurydza Bonduelle, majonez Dekoracyjny Winiary, majonez Kielecki oraz przyprawa Vegeta.
Istotnym elementem świątecznego stołu są też ciasta, słodycze oraz komponenty do domowych deserów i wypieków. W przypadku tego asortymentu największe wzrosty notowane są dla dodatków do ciast, bakalii, deserów w proszku, figurek czekoladowych, drożdży, sosów do deserów, pralin oraz jajek niespodzianek. W kategorii produktów do pieczenia szybciej z półek znikają m.in. proszek do pieczenia i cukier wanilinowy marki Delecta.
Jeśli chodzi o zmiany w sprzedaży poszczególnych produktów, największe wzrosty dotyczą oczywiście okolicznościowych wyrobów czekoladowych, które trafiają do obrotu tuż przed Wielkanocą, takich jak zające, baranki czy jajka z czekolady. Z punktu widzenia właściciela sklepu, warto zadbać o większy zapas takich słodyczy w tygodniu przedświątecznym, aby nie tracić potencjalnej sprzedaży przez braki na półce.
Niestety, bezpośrednio po Wielkanocy detaliści powinni się spodziewać spadku sprzedaży poniżej „normalnego” poziomu. W lodówkach i kuchennych szafkach wciąż bowiem leżą produkty kupione przed świętami i część klientów z tego powodu przez pewien czas nie przyjdzie na zakupy do swojego sklepu osiedlowego.


Hubert Hozyasz,
Centrum Monitorowania Rynku

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (132) Luty 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony