REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)
Duży tłok na półce z napojami gazowanymi nie odstrasza producentów aktywnych dotąd w innych segmentach rynku. Jednym z nich jest wadowicki Maspex, który rozdaje karty w przypadku soków, nektarów i napojów niegazowanych.
REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

W ujęciu wartościowym napoje gazowane mają największy udział w koszyku napojowym (31,2 proc.), wyprzedzając nieznacznie soki, nektary i napoje niegazowane (31 proc.). Wiele wskazuje jednak na to, że w tym lub przyszłym roku kolejność ulegnie zmianie, ponieważ napoje gazowane rosną wolniej niż cały rynek. Wolumenowo, z udziałem na poziomie 29 proc., są one na drugim miejscu – za wodami butelkowanymi i smakowymi, które kontrolują aż 47 proc. rynku.

Stary nowy gracz

W całej kategorii, która może wydawać się zawłaszczona przez światowych potentatów, jest jeszcze miejsce dla nowych graczy. – Uważam, że producenci nie powinni ustawać w wysiłkach i wciąż proponować nowe produkty, inne ich wersje, smaki czy coraz bardziej funkcjonalne opakowania. To buduje każdy rynek i czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym. W naszej branży innowacyjność z reguły wyraża się przede wszystkim w zastosowaniu nowoczesnych opakowań, wprowadzaniu nowych linii czy smaków. Wejście w kategorię owocowych napojów gazowanych z marką Tymbark stanowi dla nas duże wydarzenie i nie ukrywam, że wiążemy z tym projektem spore nadzieje. Będzie to uzupełnienie oferty, ale także możliwość zwiększenia sprzedaży – również przez detalistów – mówi Dorota Liszka, manager ds. komunikacji korporacyjnej w firmie Maspex Wadowice.

Tymbark Gazzzowany, bo o nim mowa, jest napojem mocno owocowym, który nie zawiera konserwantów i sztucznych substancji słodzących. Dostępny jest w trzech najpopularniejszych smakach: pomarańczowym, cytrynowym i grejpfrutowym – w poręcznych półlitrowych butelkach oraz w większych, rodzinnych opakowaniach o pojemności 1,5 l. – Jakość naszej nowości gwarantuje Tymbark – lider rynku soków, nektarów i napojów w Polsce. Produkt będzie miał atrakcyjną cenę dla konsumentów i będzie wsparty najdłuższą w historii firmy kampanią reklamową, nie tylko telewizyjną. Planujemy również intensywne działania w sklepach – zapowiada Dorota Liszka.

Uwierzysz, jak spróbujesz

Nowinek możemy spodziewać się także w segmencie wód gazowanych. – Innowacje mogą dotyczyć np. smaków czy funkcjonalności – na rynku pojawia się coraz więcej tzw. wód funkcjonalnych, czyli takich, którym – poza podstawowym zadaniem, jakim jest nawadnianie – przypisuje się szczególny fizjologiczny wpływ na organizm. Są to np. wody dla osób z nadciśnieniem, kobiet w ciąży czy sportowców – wylicza Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych w Coca­‑Cola HBC Polska.

Pod hasłem „Uwierzysz, jak spróbujesz” rusza właśnie kampania marketingowa Coca­‑Coli Zero, której celem jest przekonanie konsumentów, by sięgnęli po ten napój, spróbowali go i przekonali się, że smakuje równie dobrze jak klasyczna Coca­‑Cola – choć nie zawiera cukru. – Coca­‑Cola Zero jest nowoczesną i dynamiczną marką, skierowaną zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. Ten produkt dowodzi, że, sięgając po wyroby typu light, nie musimy rezygnować z doskonałego smaku – przekonuje Sebastian Wężyk, odpowiadający za markę Coca­‑Cola Zero w Coca­‑Cola Poland Services.
Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 5 (125) Maj 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony