REKLAMAJACOBS - ZIARNA - BANER GŁÓWNY (01-15.10.2019)
Do obsługi małego sklepu nie potrzeba furgonu, wystarczy osobówka. Albo auto łączące funkcje jednego i drugiego. Taki właśnie jest Opel Combo.
REKLAMA
Przesuwne drzwi z obu stron to duża wygoda

Przesuwne drzwi z obu stron to duża wygoda

Combo to bliźniak Fiata Doblo. Biorąc pod uwagę fakt, że poprzednia generacja niemieckiego kombivana bazowała na płycie podłogowej Corsy, mariaż z włoską marką wyszedł Oplowi na dobre. Combo jest teraz dużo większe, ma nadwozie o długości 4,32 m, z ładownią o maksymalnej pojemności 4,6 m³. Może przewieźć maksymalnie towar ważący 1000 kg. Nabywcy mają możliwość wyboru między dwoma rozstawami osi i dwoma wysokościami samochodu. Przesuwne drzwi do bagażnika mogą być montowane po jednej lub po dwóch stronach nadwozia.

Duży, łatwo dostępny bagażnik

Kierowca i siedzący obok pasażer nie mają w Combo więcej przestrzeni niż w przeciętnym kompakcie, za to na tylnej kanapie można poczuć się naprawdę komfortowo. Zwłaszcza gdy jest to wersja z przesuwnymi drzwiami po obu stronach. To duża wygoda, pod warunkiem że drzwi sprawnie działają. W testowanym przez nas egzemplarzu był z tym problem, drzwi dość ciężko się zamykały.

Bagażnik Combo Vana ma pojemność 800 litrów, a przy złożonych tylnych fotelach – 3200 litrów. I to jest główny powód, dla którego drobny przedsiębiorca z branży handlowej powinien wziąć to auto pod uwagę. Dzięki podnoszonym tylnym drzwiom (i przesuwnym bocznym) przestrzeń ładunkowa jest łatwo dostępna. Producent chwali się, że Combo ma największy w swojej klasie otwór załadunkowy.

Jeśli chodzi o wykończenie wnętrza, nie można mieć większych zastrzeżeń, jednak trzeba przyznać, że poprzednia generacja stała pod tym względem na nieco wyższym poziomie. Dla tych, którzy jeździli Fiatami, pewne rozwiązania będą wydawać się znajome. To efekt kooperacji z włoskim producentem.

Sprawnie i bezpiecznie

Na liście silników znalazły się benzynowa jednostka 1.4 (95 KM) oraz wersja 1.4 (120 KM) benzynowo­‑gazowa (CNG). Oprócz benzyniaków są też turbodiesle 1.3 CDTI (90 KM), 1.6 CDTI (90 lub 105 KM) i 2.0 CDTI (135 KM). Redakcja „Wiadomości Handlowych” miała do dyspozycji auto z silnikiem wysokoprężnym o mocy 105 KM. Tyle w zupełności wystarczy, by sprawnie i bezpiecznie podróżować w mieście i na dłuższych dystansach. Największym mankamentem jest skrzynia biegów, która działa mało precyzyjnie. Najczęściej „myli się” przy zmianie z dwójki na trójkę i wrzuca piątkę. Przy czym robi to bez najmniejszego zgrzytu, więc kierowca ma poczucie, że włączył odpowiednie przełożenie. I dopiero gdy przy wciśniętym do oporu pedale gazu auto pełznie, a nie przyspiesza, prowadzący może się zorientować, że coś jest nie tak. Po pewnym czasie kierowca odruchowo bierze poprawkę na tę „przypadłość” i biegi zaczynają wchodzić poprawnie.

Opel Combo jest bardzo oszczędnym autem. W trasie zużycie paliwa nie przekracza 6 l/100 km. O wszystkich niedociągnięciach zapomina się, gdy na komputerze pokładowym świeci się napis „zasięg 1200 km”.

Podsumowując, Opel Combo Van przez pięć dni w tygodniu może służyć jako auto do ciężkiej pracy przy obsłudze sklepu, natomiast w weekendy – jako samochód rodzinny. Z myślą o takim właśnie przeznaczeniu producent przewidział możliwość zainstalowania trzeciego rzędu siedzeń.




Hubert Wójcik

Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (126) Czerwiec - Lipiec 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony