14.05.2018/13:33

Auchan Rosja zmienia model biznesowy

Rosyjskie markety sieci Auchan będą zmieniać model biznesowy, odchodząc od pozycjonowania jako sieć niskiej ceny, w stronę “upmarket”, z rozszerzoną ofertą i większym asortymentem towarów premium. O decyzji poinformował serwis Vedmosti dyrektor generalny Auchan Retail Russia Francois Remi.

Jak wyjaśnił menedżer, dotychczas w ofercie sieci dominowały produkty najtańsze. Obecnie zarząd będzie dążył do rozszerzenia oferty produktów ze średniej i wyższej półki, jednocześnie starając się nie zmieniać wizerunku Auchan jako sieci taniej. Sposobem na to ma być oferowanie produktów premium w cenach niższych niż u konkurencji – czytam w serwisie Vedmosti.

Obecnie asortyment rosyjskich hipermarketów detalisty to ok. 50 tys. pozycji. Zgodnie z planami Remiego, oferta ma być rozszerzona o 30-40 proc. Szef rosyjskiego Auchana ma nadzieję, że w ten sposób uda się zwiększyć wartość średniego koszyka zakupowego oraz przyciągnąć do placówek sieci większą liczbę klientów. A są z tym problemy, menedżer przyznał, że w ubiegłym roku ruch w hipermarketach zmalał, a Auchan stracił udziały w rynku – konkretnych liczb nie chciał jednak podać portalowi Vedmosti.

Według rosyjskiej firmy badawczej Infoline kłopoty Auchana wynikają z utraty klientów należących do klasy średniej, która mniej interesuje się ofertą dyskontową. Nieproporcjonalnie szeroka oferta tanich produktów zniechęciła tę grupę konsumentów, a odzyskanie ich zaufania i zmiana wizerunku będzie procesem długotrwałym. To nie tylko problem Auchana. Według serwisu Vedmosti wszystkie największe sieci hipermarketów w Rosji zdecydowały się na modyfikację swoich formatów. Placówki wielkopowierzchniowe – tak jak na całym świecie – muszą mierzyć się ze zmieniającymi się preferencjami konsumentów, stawiając czoła m.in. rosnącej popularności formatów convenience i proximity.

Nowy model komercyjny jest już testowany w trzech hipermarketach sieci Auchan Rosja.

Jak informuje spółka, pierwszym produktem klasy premium, który został już wprowadzony do sprzedaży w sklepach zlokalizowanych w Moskwie i obwodzie moskiewskim jest czekolada marki własnej Auchan.

W asortymencie są trzy linii produktu, w ramach których do wyboru jest 12 rodzajów czekolady. Jedną z nich jest linia geograficzna – czekolada wyprodukowana z ziaren kakaowca pochodzących z różnych stron świata – Kuby, Santo-Domingo, Papui-Nowej Gwinei i Ekwadoru. Kolejną propozycją jest czekolada bez cukru w różnych wariantach smakowych (Żurawina, Pomarańcza, Imbir, Kakao) oraz czekolada Gourmet (Orzechy, Malina, Jagodowy Mix, Morelowa Pestka).

Źródło: vedmosti.ru

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.