21.11.2016/16:29

Auchan walczy z dyskontami. Sieć stawia na komunikowanie niskich cen

"Najlepsze marki w dyskontowych cenach" - tak brzmi najnowsze hasło reklamowe, jakim posługuje się Auchan. Hipermarketowa sieć idzie tym samym na bezpośrednie starcie z Biedronką, Lidlem, Netto i Aldi, które z kolei... coraz częściej decydują się na komunikowanie wysokiej jakości produktów, a nie ich niskich cen.

- Cel akcji "Marka" to pokazać klientom, że uznane marki można w Auchan kupić w dyskontowych cenach, gdyż Auchan to zawsze cena i wybór - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Dorota Patejko, dyrektor komunikacji w Auchan. Jak dodaje przedstawicielka sieci, "niska cena oferowana klientom to podstawa działania Auchan". - Uzyskujemy ją poprzez stosowanie niskich marż oraz poprzez masyfikację zakupów na danym artykule, uzyskując wtedy niską cenę zakupu.

Przypomnijmy, jeszcze kilkanaście miesięcy temu Auchan w swojej komunikacji stawiało na podkreślanie czegoś innego. W ramach długotrwałej kampanii "Albo nuda, albo Auchan", na billboardach sieci porównywano, ile różnych produktów z konkretnych kategorii znaleźć można w Auchan, a ile w sklepach dyskontowych. Sieć stawiała zatem na podkreślanie różnorodności swojej oferty. Nic dziwnego - w największych hipermarketach Auchan znaleźć można ok. 40 tys. SKU (dawniej nawet 50-60 tys.), podczas gdy w dyskontach 2,5 tys. SKU (a jeszcze do niedawna 1,5 tys.).

Warto podkreślić, że Auchan w najnowszej kampanii reklamowej nie posługuje się sformułowaniami typu: niskie ceny, najniższe ceny, czy atrakcyjne ceny. Zamiast tego sieć wprost mówi o "dyskontowych cenach". Z czego to wynika? Z tego, że dla Polaków "dyskont" stał się synonimem niskiej ceny. Tę prawidłowość zauważyło nie tylko Auchan. Słowo "dyskontowe" wykorzystywane jest także przez sieć supermarketów Kaufland, przy okazji akcji "Gwarancja dyskontowej ceny". Kaufland zresztą dawniej pozycjonował się bardziej jako sieć dyskontów, niż supermarketów.

Dorota Patejko zapytana o to, jaką przewagę posiada dziś Auchan nad swoją dyskontową konkurencją, odpowiada: - Auchan to przede wszystkim niskie ceny i jednocześnie duży wybór. Pokazujemy klientom te dwa elementy, dorzucając do nich codzienne animacje w naszych sklepach, typu: degustacje, akcje tematyczne takie jak Dni Francuskie itp.

Najnowszym hasłem reklamowym sieci Auchan zdziwiona nie jest Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry Market Research. W komentarzu udzielonym naszemu portalowi podkreśla ona, że Auchan od dawna oferuje bardzo dobre ceny i często jest liderem rankingów koszykowych, co de facto oznacza, że sprzedaje towar taniej, niż dyskonty.

- Jednocześnie to dyskonty mają najsilniejszy wizerunek, jeśli chodzi o postrzegany przez klientów poziom cen. Nic więc dziwnego, że Auchan chce z tą percepcją walczyć. Jest to tym bardziej zrozumiałe, że jak wiadomo to cena jest głównym kryterium wyboru sklepu dla znacznej grupy klientów - mówi Agnieszka Górnicka.

Obecne działania komunikacyjne Auchan są spójne ze strategią firmy ogłoszoną jeszcze na jesieni 2012 r. Sieć informowała wtedy, że chce pozycjonować się na "hipermarket dyskontowy" i walczyć o bycie najtańszym graczem na polskim rynku.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • xxx 25.11.2016

    Dyskontowe ceny i dyskontowe zarobki ;-)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.